pondělí 14. března 2016

Recept - Cukrfree dort Míša - by @ajazhr

Krásný den,

u nás svítí sluníčko a já jsem nemocná - už podruhé během měsíce a vůbec mě to netěší. Ještě, že mám na drátě neuvěřitelnou ženu, co vytváří tak skvělé recepty a tak si můžu zvesela a bez výčitek mlsat jako vzteklá :)

Dneska si tedy dáme receptík na Míša řezy v podobě Míša dortu a naprosto bez cukru, Alča zmákla pozměnit i mouku a odlehčit polevu.

UPOZORNĚNÍ: TENTO DORT SI MŮŽETE UPRAVIT V NESČETNÉM MNOŽSTVÍ VARIANT A JE NEBEZPEČNĚ DOBRÝ !!

RECEPT
(forma cca 26cm)

KORPUS
4 vejce (bílky, žloutky zvlášt)
2 lžičky stévie
1 lžíce oleje
2 lžíce celozrnné špaldové mouky
2 lžíce čokoládového proteinu (ne odměrky ale lžíce)
1 lžíce kakaa
1 lžička prášku do pečiva

TVAROHOVÁ VRSTVA
3 vaničky tvarohu
150g másla
1 odměrka vanilkového proteinu nebo stévie dle chuti

AUTORKA RECEPTU I JÁ DOPORUČUJEME: 1 TVAROH NAVÍC V ZÁLOZE, NEUSTÁLÉ OCHUTNÁVÁNÍ TVAROHU JE TAK TROCHU MOR :D

POLEVA
1 lžíce kokosového oleje
2 lžíce kakaa
1 lžička stévie (také podle chuti)

Poznámka ode mne: protein čokoládový jsem nahradila kakaem a další lžící mouky, vanilkový protein jsem nahradila najemno namletým třtinovým cukrem. Čokoládovou polevu jsem udělala tak, že jsem s trochou másla rozpustila 85% čokoládu, kterou jsem alespon využila.

POSTUP
Z bílků ušleháme tuhý sníh. Ve druhé míse ušleháme žloutky se stévií a olejem do pěny (pěna by podle původních neupravených receptů měla být čistě bílá, ani jedné z nás se nepovedla naprosto čistě bílá pěna, ale vydržte a šlehejte, opravdu velmi zbělá). Dále si smícháme veškeré sypké přísady, mouku a protein, kakao a prášek do pečiva. (pokud protein nemáte, nahradte klidně celé množství moukou a přijdete trochu stévie)

Pak postupně smícháme sypkou směs se směsí z ušlehaných žloutků a dále přidáme ušlehané bílky. Zkušené hospodynky ví, že to je fáze, kdy jsme opatrné, aby nám nadýchanost těsta neopadla.

Těsto dáme do vymazané formy (případně vyložené pečícím papírem). Pečeme na 180stupnů cca 15-20minut (respektujeme zkušenosti s vlastní troubou). Po upečení je důležité nechat korpus řádně vychladnout.

Připravíme si tvarohovou nápln, rozpuštěné máslo přidáváme k tvarohům, dosladíme podle chuti. Klidně si přistrouhněte čokoládu k tvarohu. Navrstvíme na korpus.

Poleva je už radost sama, bud rozpouštím čokoládu anebo rozpustíme kokosový olej a přidáme kakao a stévii. Polijeme nápln.

A pak zatneme zuby a budeme trpělivě čekat, až v lednici vychladne :)

Pochutnaly si i děti obou rodin, kde mamky pekly a taky si smlsly u kávičky.

Věříme, že Vám bude dortík chutnat a že až budete dělat dort dětem, najdete inspiraci třeba u Míši.

Anet a Ája

Alču s recepty najdete také zde: https://www.instagram.com/ajazhr/

Žádné komentáře:

Okomentovat