čtvrtek 24. srpna 2017

O dvacet osm kilo lehčí - máma tří dětí

Krásný den,

uplynulo hodně vody, kdy jsem se rozhodla svůj svět ponořit do zdravé stravy a pohybu. Už si vlastně ani nevzpomínám na to, jak to bolelo, když jsem začínala.

Tentokrát to hubnutí ale stálo opravdu mnoho sil a už to nebolelo ani tak fyzicky jako psychicky.

Jednou jsem už tuhle váhu sundala a hned jak jsem se radovala z krásného těla a nového života, rozhodli jsme se rozšířit rodinu o třetí přírůstek.

I stalo se. Těhotenství jsem doslova prohýbala, ze začátku jsem ještě běhala, později jezdila na elipticalu dokud to šlo a cvičila programy pro těhotné, jakmile ani to nebylo příjemné, zaměřila jsem se čistě na chůzi, spoustu a spoustu chůze, ono když jsou doma dvě děti, moc na to sezení času nezbývá.

Den kdy se náš drobek narodil má váha ukazovala, že jsem přibrala o dvacet šest kilogramů. Ačkoliv vše bylo vyladěné a myslela jsem si, že přiberu tak maximálně deset, ale ouha, tělo chtělo jinak. Když jsem šla z porodnice domů (pouze o šest kilo lehčí), ani jsem si tím nelámala hlavu, tohle prostě zvládnu, vím jak na to. Možná ale tohle je hned první problém, víte, jak to bude bolet a vlastně se vám zase až tak moc nechce a musíte vyškrabat všechnu zbylou vůli, ještě když kojení u vás způsobuje opačný efekt a spíš nabíráte.

8 měsíc těhotenství a přesně rok od porodu
Po šestinedělí se vydám běhat, raduju se jako malé dítě, je mi parádně a kila jdou pomalu dolů. Přihlásím se do Transformers 42 (program od Jakuba Bíny - případně dohledejte na facebooku), váha jde krásně pryč a vše je prostě fajn. Ale pak přijdou starosti, začínáme mít podezření, že s naším prostředním synem není něco v pořádku, jeho chování není standartní, jeho sociální vztahy se čím dál víc horší a nic se nelepší. Po pár konzultacích s lékaři si odnášíme podezření na poruchu autistického spektra.

Nebudu vás zatěžovat všemi věcmi okolo (můžete se dočíst na blogu pod štítkem "Máme doma autistu"). Zkrátka nervy to byly obrovské a plíživě jsme s mužem za pár týdnů oba nabrali téměř k deseti kilogramům.

Jídlo šlo stranou, ba přímo do kopru. Když nám diagnózu potvrdili a krom autismu jsme si nesli i úzkostnou poruchu a dyssomnii (poruchu spánku) bylo to opravdu velmi těžké, počet dětí s hendikepem se vyškrabal na dvě. Tehdy jsem se vykašlala i na sport, pohyb - bylo mi zle z toho, že bych měla být takový sobec, co se potí u videa, nebo jde běhat, když ten čas může věnovat ještě víc dítěti.  Navíc náš malý autista měl psychický blok a téměř půl roku nechtěl vycházet ven z bytu, tedy pohyb opravdu nebyl žádný. (v devátém měsíci nejmladšího syna jsem díky velmi narušené psychice a odrazu na miminku, byla nucena ukončit kojení)

Nakonec jsem se přihlásila do soutěže "DO FORMY s Muscle and Fitness". Tři měsíce tvrdé dřiny, tohle je kulturistický časopis a nikdo nečeká šolíchání. Chci se toho zhostit se ctí. Rozvrhnu tréninky, jídlo a vzhůru na věc. Upřímně říkám, že tyhle tři měsíce jsem opravdu nehorázně zamakala. Můj cíl byl dostat se do finále. Což jsem nakonec zdolala a stala se "finalistkou". (Jen mi to zapomněli dát vědět a já byla celkem zklamaná, o svém finále jsem se dočetla později v časopise.)


Finalistka: 6.březen - 6.červen (-11,5kg)
Dnešním dnem téměř patnáct měsíců po porodu jsem o dvacet osm kilogramů lehčí, protože jsem v jednu dobu vyhodila spoustu mír atd. mohu ukázat jen míry z ledna a nyní, tak pro zajímavost:

leden - srpen
prsa - 23cm
hrudník (tedy pod prsy) - 12cm
zadek - 11cm
pas - 16cm
břicho - 20cm
boky - 13cm
stehno - 5cm

Od března, kdy jsem zašla na InBody kvůli soutěži (ta v březnu právě začala) jsem se z 33% tuku dostala do června na 25% tuku.

Momentálně je mým cílem dostat se na 20% tuku, posílit svaly a držet se a nevyčítat si pohyb, sport a mít se ráda, i když věnuju nějakou tu chvilku sobě.

Určitě se budete také ptát, co jsem cvičila. Velmi ráda říkám, že to mám ze sezení na gauči, že jsem se snažila vysedět důlek, ale omylem jsem zhubla. :)

- cvičím cca 4x - 6x týdně cca 20-60minut (za pohyb považuju i procházky) V případě, že se cítím vyčerpaně, nebo jsem nachlazená, necvičím vůbec, to samé platí o návštěvách rodinných příslušníků. (tam se věnuji také většinou pouze procházkám)

- běh: běhala jsem poměrně dost i v zimě, ale časem jsem od toho upustila, protože mě běh dost vyčerpával a já potřebuju být se třemi dětmi ve střehu, především je to pro mne i časové náročné
- eliptical: to je můj oblíbený pomocník především v dobách, kdy není příznivé počasí, a hlavně se na něm dá dělat i intervalový trénink (jezdím průměrně tempo 18/20km za hodinu - ale začínala jsem zoufale na 5km asi za půl hodiny, po porodu to šlo pomalu a fyzička klesla i přes častý pohyb v těhotenství)
- chůze: asi má nejoblíbenější činnost, hodně s dětmi ale když to šlo tak i sama + rodinné výlety
- cvičení: tady už šlo o spoustu programů např.

leden - červenec (2017)
- Jill 30DS (odjela jsem 2levely, než mě to přestalo bavit) 
- Shaun T. některé workouty z programu Focus
- výzva Letos bikiny od 30ti denní výzvy (tam jsem odjela i dvakrát jídelníček u výzvy)
- Začni s jógou měsíční program taktéž od výzvy
- Millionaire Hoy program pro začátečníky HIIT
- 21 day fix Extreme
- The Masters Hammer and Chisel (momentálně ještě cvičím)
- Zelená fazolka, program BURN 20
- jednotlivá videa dle youtube (XHit Daily, Rebecca Louise, Tiffany Rothe, Zuzka Light, Keiara LeShae a mnohé další)
- cardio s Fitness Marshall (skvělé taneční kousky)
- skupinová lekce trampolínky (jednou)
- občasné kolo
- někdy švihadlo, TRX, kettlebell, cvičení na gymnastickém míči

- cvičení s dětmi: to je kapitola sama o sobě aneb když musíte skákat do zblbnutí, nebo lezete po bytě a děláte tu kravičku, tu slona, tu pejska a hada (nezdá se to, ale spalujete jako blázen a když to děláte půl hodiny nebo hodinu, je to plnohodnotné cardio)

- jídelníček: zhruba od 8týdnů syna jsem držela přísnou dietu kvůli synově alergii na bílkovinu kravského mléka, tedy strava kompletně bez všeho, co obsahuje stopy mléka (jakéhokoliv, včetně vynechávání vajec a hovězího masa) Hodně inspirace z "30ti denní výzvy", hned po porodu Vyvážený jídelníček, v době soutěže "Do formy" pak Letos bikiny, snížila jsem sacharidy na max 140 g denně (soboty mám vždy volnější) jím dost bílkovin a kompletně vše tučné (sýry, jogurty, tvarohy), piju dostatek vody, nepiju kávu a když, jen bez kofeinu (ale jak není vedro, dělá mi pitný režim problémy)

- hřeším: ano, hřeším :D Dám si pizzu, velmi častým jídlem jsou u nás doma těstoviny (ne však s omáčkou ale lehčí), víno, Bounty, kebab a zmrzlina, někdy pivo. Snažím se ale vždy najít si v tom rovnováhu, nebýt otrokem sama sebe a užívat si to.

Rok plný starostí a štěstí
Momentálně mám volnější režim, je léto a tak se letním :D Chtěla bych ale napsat, že i když jsem si dřív říkala, že všechno jde, když se chce, tak to není zase taková pravda. Byla doba, že i kdybych sebevíc chtěla, nešlo to - nebylo to tam a chápu, že jsou životní situace, kdy se vše musí nejdřív dostat do rovnováhy.

Pro mě bylo motivací, že sama pomáhám lidem s hubnutím, sama je honím, aby se hýbali a říkám, co a jak mají dělat a přece jim nebudu radit s devadesáti kilogramy, to dá rozum ne? Stejně jako moje práce, chci umět poradit a říct, hele jde to, ale stojí to nemalé úsilí a mnoho slz a pokud na to nejsi připravená teď, vydrž, hlavně se netrap, že to chce okolí a svět, musíš chtít TY! Musíš chtít tolik, že nevede cesta jiným směrem, nehledáš výmluvy a zároven je to pro tebe koníček, miluješ to, není to jen prostředek k hubnutí.

Jsem moc ráda, že mám přátelé, v kterých mám podporu, kteří se mnou ušli tuhle cestu, at už hubli také, nebo jen fandili.

Díky Anet

Doplnující informace na které se také můžete ptát, je mi 32let, měřím 168cm a na fotografii ze srpna 2017 mám 65,5kilo. Mám tři syny (11let, 4roky a 15měsíců)

Některé programy jsem zrecenzovala, které jsem cvičila a zde si je můžete proklikat:
Autumn Calabrese - 21 day fix Extreme - vhodné pro pokročilejší, ale verze 21day fix je vhodná pro začátečníky (více v článku)

Millionaire Hoy - beginner HIIT - vhodné pro začátečníky

30ti denní výzva - Letos bikiny - vhodné i pro začátečníky, ale na své si přijdou i pokročilejší

30ti denní výzva - Začni s jógou - vhodné pro začátečníky a mírně pokročilé

Zelená fazolka - BURN 20 - vhodné pro opravdu zdatné cvičence

Žádné komentáře:

Okomentovat