pondělí 5. září 2016

Matcha Tea a kojení - zkušenost

Článek napsán z prostého důvodu a to kvůli tomu, že jsem sama hledala zkušenost jiné maminky a nenašla.

Krásný den,

jako máma od tří dětí potřebuju spoustu energie, mít jedno dítě je jako opečovávat pokojovou rostlinu, mít dvě děti je jako mít navíc balkon plný kytek a když jsou tři, připomíná to vlastnictví botanické zahrady enormních rozměrů. Při čtvrtém už to je asi jako vlastnit lesy ČR (ani si to nechci představit).

A když do toho pracujete, máte koníčky a ještě se chcete věnovat sportu, chce to stůj co stůj nějakou tu berličku. Kávu už nějaký ten rok nepiju a nijak po ní neprahnu a taky mi nepřijde při kojení moc vhodná a tak jsem bádala a chtěla zkusit něco nového.

MATCHA TEA

Malý zázrak, o kterém se mluví v posledním roce více než dost. Objevuje se v malých stáncích v obchodácích, na farmářských trzích a na sociálních sítích se sdílejí fotky a z většiny slyšíme jedno: JE TO PECKA!

Chtěla jsem tu pecku vyzkoušet, ale obávala jsem se, že mi to nebude chutnat, protože čajová jsem nikdy nebyla, ačkoliv mám přátele, kteří se popíjením například "dračích očí" doslova baví. Jako plně kojící jsem dlouho váhala nad tím, zda je tento "povzbuzovač" vhodný pro mne a malé miminko (zda nebude mít vliv na mléko a miminko pak nebude svítit jak vietnamské blikačky i v noci).

Ptala jsem se na jedné skupince, kde mi Zdenka (majitelka skupinky a milovnice onoho čaje) sama potvrdila, že i při kojení naprosto v pohodě. Inu tak jsem se jala objednat.

Na eshopu samotné Matchi jsou neustále nějaké akce a tak jsem si vybrala k výhodnému balení i shaker jako dárek a malou čokoládu (na můj vkus až příliš sladká).

http://www.matcha-tea.cz/

První popíjení čaje tak trochu nic moc chutově a tak jsem přidala malou lžičku medu (rozpustila jsem jednu dávku v pytlíčku do cca 4deci vody).   Pak jsem šla cvičit (podle rad jsem byla již nasnídaná, pití na lačno může prý způsobovat nevolnost).

Byla jsem jak vystřelená z praku :D Potila jsem se snad dvakrát tolik a musím říct, že to funguje perfektně i jako nakopávač. Ten den jsem byla původně totálně bez energie, protože jsem za sebou měla velmi náročný víkend, jak fyzicky, tak psychicky a ještě beze spánku.

Vliv čaje na Tedíka? Miminko krásně spalo, druhý den se vše opakovalo a na mimčo opětovně nulový vliv.

Chutově po pár dnech nadšení a už si bez něj neumím představit ráno a to jsem nezkoušela teplou variantu (to si ponechám na zimu pod deku). Cítím se opravdu perfektně, a jak jsem normálně byla jak motorová myška, ted se cítím i přes to, že vše dělat musím, čiperně a svěže.

Doporučuji těm, co jsou po čaji unavení (bývají také po kávě unavení a ospalý) více pít, pokud není pitný režim dostatečný, ztrácí tyto "povzbuzovače" účinek, je třeba je "zalít vodou". 

Srovnání s kávou: 
- po kávě se celkově cítím těžce, nepříjemně
- po matche ze začátku cítím zvýšený srdeční tep (nic hrozného) dalšími doušky se to upraví a je mi skvěle, žádné těžké pocity 
- po kávě mám kolikrát nepříjemný pocit v ústech, což po Matche nepozoruji

A pro ty jež tuhle zázračnou věcičku neznají malé info:

MATCHA TEA
Zelený jemný prášek vyráběný v Japonsku, procházející jedním z nejnáročnějších postupů výroby čaje. Dnes se najde bezpočet prodejních míst a Matcha pointů, kde si na čaji můžete pochutnat. Není to ale jen čaj ale také sušenky, puding, čokoláda a další produkty. Sama jsem se se zeleným práškem setkala při nákupu MiXit (pozn. směs muslli Doktor matchatý).

Na oficiálních stránkách uvedených výše najdete i spoustu receptů s tímto malým zázrakem. (na trhu lze najít také čínskou matchu, jež je ale kvalitou někde jinde) 

Moje třetí miminko :)
800let tradičního popíjení čaje. Čistý a přírodní produkt, jež je jednou z nejúžasnějších superpotravin. Vysoký obsah antioxidantů, jež nám pomáhá i k tomu vypadat mladší. Zklidnující účinky, posílení paměti a koncentrace, zvýšení energetické hladiny a výdrže. Čtyřikrát rychlejší spalování při pohybu než v obvyklém stavu!! Skvělý benefit. Posiluje imunitu, zlepšuje hladinu cholesterolu, zkrátka, ještě stále ho nemáte v košíku?

Jak bývám k těmto věcem skeptická, tak toto mě opravdu nadchlo. Stávám se stálým zákazníkem a bez tohoto čaje už nikdy více.

Vyzkoušeno také s ohledem na vlastní spánek, naprosto v klidu a pohodě jsem usnula, ale cítila jsem se zkrátka lépe, čilejší. (popíjeno zhruba 2hodiny přes spaním)
 
Na webu najdete i odpovědi na nejčastější dotazy například ohledně vysokého krevního tlaku a popíjení atd.

http://www.matcha-tea.cz/

DEJTE PŘEDNOST KVALITĚ A VŽDY KUPUJTE TEN PRAVÝ ČAJ MATCHA Z JAPONSKA - NE NÁHRAŽKY Z ČÍNY A THAIWANU.

Firma Bubblelogy například nabízí tuto pochoutku s otřesným složením (85% cukru a 15% čaje s pochybnou pravostí)http://www.bubbleology.cz/data/2016-08-29-09-39-02-B002-Green-Tea-Powder-Two-In-One-CZE.pdf
 
Anet

Edit: Tento článek není placenou ani jinak podpořenou spoluprací, je psaný čistě z mé vůle a touhy podpořit něco tak úžasného, čímž Matcha bez pochyby je. 

Edit: Po dohodě s nestranou lékařkou a farmaceutkou upravuji informace, dle Matcha Tea webu je doporučeno pro těhotné a kojící ženy max 4g denně, ovšem hladině doporučeného denního množství kofeinu toto množství neodpovídá a příklánějí se spíše max ke 2g denně a pít nepravidelně.

Žádné komentáře:

Okomentovat