čtvrtek 11. ledna 2018

Recenze - Gemina - A.Kaufmanová, J.Kristoff

Krásný den,

loni touhle dobou, tak pár dní zpětně, jsem představila první dočtenou knížku toho roku "Illuminae", a letos jsem dočetla druhý díl. Ač jí někdo bere jako "young adult" četbu, nebo dokonce řadí mezi sci-fi dívčí romány, nadchla i starou matku jako jsem já.

Už první díl mě lecčím překvapil, tak jak to dopadlo s tím druhým?

Originální popisek knihy: "Monumentální vesmírná sága, která začala již v Illuminae, nyní pokračuje na palubě Skokové stanice Heimdall, která musí čelit pokusu BeiTechu o její zničení. Hanna je hýčkanou dcerou velitele stanice, Nik naopak rebelujícím členem ze špatné rodiny. A zatímco se oba potýkají se životem na tom nejnudnějším místě v celém vesmíru, netuší, že se k nim blíží zkáza. Avšak ihned po začátku útoku jsou oba odhodláni bránit svůj domov. Obránci ovšem umírají jeden po druhém, skoková brána je poškozen a hrozí, že po zhroucení červí díry by mohlo dojít k narušení časoprostorového kontinua a jeho roztržení na dvě části. Takže Hanna a Nik bojují nejen o život svůj a život posádky Hipatie, která se k nim blíží, ale i osud celého vesmíru.

Kdo jsou autoři knihy?
Ač jsem se snažila, podrobnější informace jsem o autorech nenašla. Dva Australané z Melbourne. Oba žijí v partnerských vztazích. Každý pár vlastní po jednom záchranářském psu. Poměrně vysoká dvojka, která má leccos za sebou. Amie je autorkou úspěšné trilogie Starbound (nevyšlo v ČR). Jay je autorem úspěšné trilogie Lotus Wat (nevyšlo v ČR).

OBSAH KNIHY
Vesmír mě nikdy zvlášt netankoval. Žádné vesmírné lodě, obleky, stavy beztíže. Ale když přidáte fakt neskutečně našláplou akci, spoustu krve, virů, zápletek a zabalíte to do perfektní grafické podoby, má taková bichle u mě v knihovně své místo.

Už jednička byla plná akce (více zde: Recenze - Illuminae) a dvojka si s ní nedá zadat. Ač ze začátku jsem hodně kulhala, protože jsem byla ztracená, kde jsme vlastně loni skončili. Nicméně nějaké zvláštní napojení se hned ze startu nekoná, a tak můžete být klidní, spojitosti se objeví až v samém závěru knihy. Máte před sebou tedy několik set stránek dokumentů, přepisů zvukových nahrávek, kreseb, záznamů, emailů, chatů, vojenských rozkazů, pohovorů a přepisů ze sledování kamer. Jste chvíli tady a pak se ocitnete v šachtě.

Na pozadí je jako v prvním díle milostný příběh, tady přímo milostný trojúhelník s několika zvraty. Hanna, Jackson a Nik z Domu nožů. Každý má svou hlubokou a leckdy temnou minulost. Teenegeři, kteří tak trochu nadpřirozeně likvidují celou nepřátelskou armádu, si vás ale nakloní a děsně jim fandíte.

Nechybí opět ani něco ve stylu nákazy z prvního dílu, jen tentokrát bude třeba zapojit víc fantazii, protože ta příšerná "lamina" s několika ústy, co vás usmrtí přívalem rauše, si ztvárnění alespon ve vaší hlavě zaslouží. Kdo má rád zvířata, at se raději části o jejich líhnutí a pěstění raději vyhne.

Přeživších po dni Terry, kdy se vše obrátilo vzhůru nohama ubývá, stanici Heimdall a Hypatii, na které prchají přeživší z prvního dílu může zachránit už jen otec Kady z Illuminae, Nik s Hannou a Ella, bojující se svým postižením, a co ti další? Pomůžou, budou mít zásadní roli v tomhle příběhu? Nebo všichni zemřou?

Anet

https://www.srovname.cz/jay-kristoff-amie-kaufman-gemina/srovnani-cen/k.4053943

Ukázka:

Žádné komentáře:

Okomentovat