čtvrtek 12. dubna 2018

Recenze - Jillian Michaels - 30 Day shred

Krásný den,

tak jsem si tak nedávno říkala, že bych se mohla vrátit k nějakému programu, kde jsem kdysi začínala. Přesněji 4 ledna roku 2014. Tehdy jsem se klepala, ještě u rozehřátí se mi chtělo brečet, že to nezvládnu a následujících několik dní jsem se nezvládala posadit na záchod. Vyjít a sejít schody a každý pohyb způsoboval bolest - dokonce i mrkání. :D

Uplynulo mnoho vody, odcvičila jsem toho spoustu, dneska mě baví cvičit především celé programy, abych věděla, jak působí uceleně. Dělám na ně recenze a snažím se tak usnadnit výběr ostatním. Vyzkoušela jsem programy od posilování, přes HIIT, jógu. Programy pro začátečníky, absolutní začátečníky ale také pro opravdu velmi pokročilé cvičence.

No, a protože ucelená recenze na program 30DS, jak ho znáte nejčastěji, mi tu chybí, tak jdeme na to.

30 DAY SHRED
CO OBSAHUJE?

- program od světoznámé trenérky Jillian Michaels
- cvičí se 30 dní
- program má 3 úrovně, každá z nich se cvičí 10 dní
- v programu nejsou pauzy, ale doporučuji si udělat minimálně jeden den mezi úrovněmi
- doplněno hudbou, která nikterak neruší ale ani vás příliš nemotivuje
- předcvičuje Jill a dvě další cvičenky, z nichž jedna předcvičuje modifikovanou verzi
- každý workout se pohybuje kolem 28 minut
- rozehřátí
- protažení (velmi strohé, především pokud začínáte, tak doporučuji si přidat)
- cvičí se formou: 3 minuty posilování, 2 minuty cardio a 1 minuta bříšní svaly

Zdroj: https://www.channelguidemag.com
CO POTŘEBUJI?
Hlavní je vaše vlastní tělo, pak nějaké činky dle vaší úrovně a kariho matku.

PRO KOHO PROGRAM NENÍ?
Není pro těhotné, jinak zdravotně znevýhodněné. Je určen pro začátečníky, ze zkušenosti, kdy jsem program odcvičila po 3 měsících od porodu jako plně kojící, musím říci, že nejdříve bych si dala i tak něco volnějšího než toto. Pokud nemáte základ už v nějakém cvičení před těhotenstvím.

NEVÝHODY?
Velice často si cvičenky stěžují, že je zrovna u tohoto programu nejvíce bolí klouby a kolena. Doporučuji především k tomuto cvičení obuv vhodnou na pohyb (ne tenisky na vycházku), poměrně dost se u cardio prvků skáče. Ve cvičení se objevuje i více výpadů a je třeba opravdu maximálně dbát na kvalitu provedení cviků, jinak vás ta kolena opravdu bolet budou (při nadváze to platí dvojnásob a raději bych tento program cvičila obden se střídáním chůze či plavání a více pauzami).

Jillian Michaels: Je autorkou mnoha různých cvičebních programů, od bojových umění "Kikcbox", přes jógu, k poporodním programům, cvičením na bříško, extra rychlému programu "One week shred" a mnohých, mnohých, dalších. Věnuje se jak cvičení s vlastní vahou, tak cvičením s různými typy pomůcek.

Je televizní osobností, která vystupuje v reality show "The biggest loser". Napsala také několik knih o zdravém životním stylu, kde asi nejslavnější je "Ovládněte svůj metabolismus". Na české scéně, existuje dle knihy pojmenovaná skupina na sociální síti facebook, kterou několik let vede maminka dvou synů Zdenka Vlasáková. Sama Jill pak vychovává dvě děti s partnerkou Heidi.


A ted se společně vrhneme na jednotlivé tréninky, spalování (vždy uvádím své hodnoty od minima za jedno cvičení až po maximum - je to velmi individuální, záleží na vaší fyzické kondici, váze, jak jste se vyspali, v jaké fázi menstruačního cyklu se nacházíte, jak jste jedli, v jakou dobu zrovna cvičíte, vycházím z hodinek s čidlem na tep TomTom Runner 2 Cardio), pomůcky a celkové shrnutí.

1 LEVEL
První cvičení se na první pohled, pokud rovnou necvičíte, může zdát poměrně snadné, opak je pravdou, pokud nejste opravdu sportem políbení a cvičily jste naposled před 12 lety na tělocviku, bude to pro vás poměrně náročné.

Rozehřátí obsahuje poměrně oblíbené panáky a dynamický strečink. Pak hned bereme do rukou činky a děláme kliky. Upřímně první sada silových cviků je v daném programu jedna z nejnáročnějších. Dva cviky opakujeme dvakrát. Vrhneme se na cardio, to jsou většinou poskakovací cviky aby se vám zvedl tep (někomu postačí kouknout z okna na hubenou sousedku :D). Následuje série na zemi a břišní cviky. Kdysi jsem u nich nadávala, dneska pro mě byly největší pohodou.

Další série, opět dva cviky dvakrát v silové fázi, už je snadnější, může to být ale značně individuální, kdo již jednou program cvičil, přijde mu to snadné a jistě si vzpomene v tomto kole na oblíbený cvik z druhého levelu "džíny shoping"..:D Dále už přijde cardio, abs (tedy bříško) a další série silových cviků, tentokráte střídané na zemi a ve stoje (poslední silový cvik je jeden z náročnějších, především pokud jako já, máte v rukou 3kg činky).

Cviky si lze upravit a lze cvičit snadnější verzi dle jedné z cvičenek, nebo náročnější verzi, přidáte si u panáků do ruky činky, boxování budete provádět s činkami atd.

Spáleno:
cca 192kcal - 205kcal

2LEVEL
Tento level bývá velice často hodnocen jako neoblíbený, nenáviděný a tak dál. Za mne to byl zrovna tento trénink, který mě nadchnul do cvičení, rychle mi utíkal a moc mě bavil. Opětovně je rozcvička, pak 3 bloky cviků které obsahují silovou část, cardio a posilování břicha. Závěr patří zase protažení. Zde je dodnes můj nejméně oblíbený cvik a to "twist", vůbec nevím, proč mám zrovna s tímto cvikem takový problém, ale strašně se mi u něj vždy motala hlava, přitom pro někoho je to jednoduchá záležitost.

Spáleno:
cca 176 - 198kcal

3LEVEL
Za mne nejnáročnější level silově, cviky jsou už velmi komplexní a náročnější, pro někoho už můžou působit nudně a možná z toho důvodu také většina skončí předčasně a celý program nedokončí. Najdete zde výskoky ze dřepu, poskoky, box s činkami ale i jamping jacks s činkami.

Opět platí systém jako v předešlých videích a zde vám i Jill pogratuluje, kam jste až pokročili.

Spáleno:
cca 185 - 206kcal

Shrnutí: Program je zábavný a procvičíte opravdu komplexně celé tělo, ačkoliv dnes už najdete v nabídce i zábavnější kousky, a dokonce i v českém jazyce, svět fitness je čím dál kreativnější a rozšířenější, ačkoliv přibývá rapidně lidí s nadváhou a i tady u nás morbidně obézních, stejně tak kvete svět pohybu. Ne nadarmo jsme téměř běžecká velmoc, nikde na světě nenajdete tolik běžeckých závodů jako tady u nás.

Výsledky z nynější doby budou značně zkreslené, protože jsem mimo tento program také jezdila na elipticalu a chodila do posilovny, tedy jsem vyhrabala i výsledky z mého úplně prvního cvičení tohoto programu.

Tak at se dobře cvičí.
Anet

Rok 2018
váha: -2,6kg
zadek: -2cm
břicho: -5cm
prsa: -3cm

Rok 2014
váha - 1,5kg
pas: - 6cm
boky: -2cm
prsa: -2cm
stehna: -2cm

Kde program naleznete? Bohužel volně dostupná videa na youtube, rutube, dailymotion atd. nejsou a jsou velmi hlídána. Bud pirátsky zabloudíte na další stahovací servery nebo si můžete program zakoupit např. na: https://www.martinus.cz/?uItem=282542

Jiné recenze na programy pro pokročilé i začátečníky naleznete pod štítkem: Recenze na cvičení

Žádné komentáře:

Okomentovat