čtvrtek 5. ledna 2017

Recenze - Illuminae - A. Kaufmanová, J. Kristoff

Krásný den,

po kuchařkách všeho druhu jsem se vrhla přímo do hlubin vesmíru. Odlehčení po Vánocích od jídla po sobě přímo volalo a anotace zněla více než dobře. Sahám tedy po knize s tím nejúžasnějším přebalem, který jsem měla tu čest z knihy sundat, aby mi nepřekážel u čtení.

Originální popisek knihy: "Dramatický příběh o přežití, ztrátě domova a bezmoci doprovází mimořádně originální grafické zpracování dokumentů, e-mailů, vojenských zpráv a novinových článků.

Ještě ráno si Kady myslela, že rozchod s Ezrou je ta nejhorší věc, co ji ten den potká. Jenže odpoledne někdo přepadl jejich planetu.

Je rok 2575 a soupeřící megakorporace, Biotech a AnothTech, bojují o moc a s ní i o vzdálenou planetu, sotva víc než ledem pokrytý kus skály na konci vesmíru. Jen škoda že nikdo nevaroval lidi, kteří na ní žijí. A Kady a Ezra, kteří spolu skoro nemluví, najednou zjistí, že se musejí v husté palbě nějak dostat k evakuačním lodím, a i když to dokážou, nepřátelská flotila je bude pronásledovat.

Ale tím jejich obtíže nekončí. Smrtící virus plague se utrhl ze řetězu a děsivě zmutoval. Umělá inteligence flotily, která by je měla chránit, se navíc patrně stane jejich nepřítelem. A nikdo z velení jim nepoví, co se děje. Kady se pokusí nabourat do spleti dat, aby odhalila pravdu, a je čím dál tím jasnější, že jí s tím pomůže jeden jediný člověk: její bývalý kluk, se kterým se už nikdy nechtěla ani vidět."

Kdo jsou autoři knihy Amie Kaufmanová a Jay Kristoff?
Ač jsem se snažila, podrobnější informace jsem o autorech nenašla. Dva Australané z Melbourne. Oba žijí v partnerských vztazích. Každý pár vlastní po jednom záchranářském psu. Poměrně vysoká dvojka, která má leccos za sebou. Amie je autorkou úspěšné trilogie Starbound (nevyšlo v ČR). Jay je autorem úspěšné trilogie Lotus War (nevyšlo v ČR).

OBSAH KNIHY
(upozornění: bála jsem se této recenze, protože jsem se stále dostávala ke spoilerům a to by naprosto narušilo dojem z knihy, proto jsem jí pojala jinak než obyčejně, spoilerů tedy není třeba se bát)

Když se mi dostala kniha do rukou, překvapila mě její tloušťka, upřímně jsem se nezabývala počtem stran a byla jsem lehce zaskočena. Když jsem pak knihu otevřela, byla jsem překvapena, graficky dokonalé dílo. Tolik úžasných kresbiček, grafických ztvárnění, jsem v knize ještě neviděla a opět jsem mile potěšena, že dal někdo něčemu takovému prostor.

Laminovaný přebal pak zaujme sám o sobě, další překvapení přijde, když ho opatrně stáhnete z knihy a zjistíte, že se vlastně pod přebalem nachází další tajné zákoutí plné textu.

Rok 2575. Kerenza, místo kde se rozhodne o dalším osudu hlavních hrdinů a kde prvně objevíme, kolik mrtvých za sebou tato kniha zanechá. Kady a Ezra, pár co se rozešel a jejich naprosto fascinující milostný příběh, nejlepší milostný příběh jaký si umíte představit, na tom nejvíc úžasném místě, odehrávající se ve vesmíru, příběh, kde jste dojatí. Příběh kde zadržíte nesčetněkrát dech, vesmír, který se rojí překvapeními. (ovšem jako milostný příběh, jsem to viděla hlavně já, v pozadí celého zuřivého boje dvou megakorporací)

Vesmírná loď Hypatie, Alexandr, Koperník a Lincoln.

Nikdo neví co se děje, nikdo nic nikomu nechce říct, spoustu lží, zápletek a jen nepatrné množství šikovných rukou, které dokáží bojovat s umělou inteligencí, která zešílela. A milosrdně vraždí. Úžasně vykreslení nakažení, kteří po požírání zdravých, parazitují na sobě, oči a uši má všechno. Brzy dojde i vzduch. Dochází záchranné čluny a především posádka značnou rychlostí umírá.

Holčička, jež za sebou místo medvídka táhne čísi lidské srdce ale i pár očí vydloubaných lžičkou. Kdo tohle přežije a kdo zatím vším vlastně stojí? Kdo stojí za virem Fobos? Proč se Kady s Ezrou rozešli? Vrátí se k sobě? Přežije tohle někdo, když vesmírné lodi jsou nařachané jadernými zbraněmi?

Na počátku tak křečovité, plné zmatku, měla jsem spoustu obav, že knihu odložím a litovala jsem volby. Ale postupně vás pohltí víc a víc, až se dostanete do fáze, kdy nedokážete odtrhnout oči a přitom se z knihy neustále ozývá řev nakažených - NEDÍVEJ SE NA MĚ! Vyprávěné z tolika pohledů, že se to někomu může zdát až příliš ale tak krásně to do sebe zapadá. U knihy je třeba se soustředit, ale poskytne vám dokonalý zážitek.

Dostali jste od Ježíška nějaké korunky a nevíte co s nimi?

Netrpělivě budu vyhlížet léto, které poskytne druhý díl, a pevně doufám, že nezklame.

Hodnocení dle databáze knih - pět hvězdiček a klidně bych ještě jednu přihodila.

Knihu koupíte například zde: http://www.albatrosmedia.cz/illuminae.html

Ukázka:
(opět netradičně - knížkou mě doprovázeli dva vesmírní robůtci od mých synů)



Žádné komentáře:

Okomentovat