úterý 9. května 2017

Recenze - LETOS BIKINY - 30ti denní výzva

Krásný den,

tak už nastal ten čas, kdy skončilo měsíční pocení se v rytmu bikin. Než se dostaneme k výsledkům a k tomu, zda nové bikinky koupím, tak si povíme, jaké to vlastně bylo, k čemu bych cvičení přirovnala a o co vlastně jde.

Od výzvy mám za sebou mraky programů, jako naprostý začátečník jsem s nimi začínala po problémech s klouby u cvičení s Jill. (těm co začínají a potřebují provést i technikou cvičení doporučuji)

Nedávno jsem si zkusila program s jógou a v poslední době na svět vyšla výzva "LETOS BIKINY".

PROGRAM "LETOS BIKINY" a jeho obsah
- cena 249,-
- obsahuje dva jídelníčky dle vaší váhy a to vegetariánský a masový na 30 dní
- jídelníčky rozepsané včetně gramáží (týdenní a denní)
- na každý týden máte k dispozici podrobné nákupní seznamy
- každodenní motivace v emailu
- rady, tipy a triky
- cvičení na každý den
- volné dny jak v jídelníčku tak relax v pohybu
- v závěru tipy jak se stravovat nadále
- https://www.30tidennivyzva.cz/vyzvy/online/?90
https://www.youtube.com/watch?v=rFlKIkmX1C4

 CVIČENÍ
- předcvičuje Marika a Martin (většinou posilování na vršek těla a Mari ukazuje jednodušší variantu)
- předcvičuje Verča (většinou cardio ve stylu aerobicu a bojového umění, posilování)
- předcvičuje Markéta (jóga)
- předcvičuje Lucy (tabata)
- předcvičuje Lukáš a Martin (náročnější posilování a více se věnují nohám a nebudete je mít rádi)
- vždy je samozřejmostí rozehřátí/dynamický strečink a závěrečné protažení (neuvádím v popisku)
- cvičení zabírá dle druhu od 25 - 50minut, pokud je cvičení delší, můžete si rozdělit zvlášt posilko a pak jógu, doporučuje se ale dát si to v kuse

JÍDELNÍČEK
- jídelníček obsahuje velmi pestrý výběr potravin, od rostlinných bílkovin: tofu, šmakoun, seitan, sója, až k mňamkám jako je čokoláda, kokos, spoustu druhů ořechů, tortilly, kuskus, gnocchi, nechybí ani více druhů mas, kozí sýr, mnoho druhů ovoce a zeleniny. Třeba zde najdete dýni a kukuřici. Zkrátka pestrost je opravdu neuvěřitelná a je odveden velký kus práce.

- jídelníček jsem rozpočítala a vychází cca na 1700 - 2050kcal dle dní s pohybem. Bílkoviny neklesají na kategorii 70kg pod 100g.

- jak vždy ale píši, jídelníček by měl člověk brát především jako mustr ke zdravému stravování, pro mě bylo prioritou cvičení z programu
(ukázka viz. fotografie)

JDEME NA TO, DEN PO DNI
(upozornuji, že jsem necvičila pouze toto ale doplnuji chůzí, kolem, během, elipticalem a třeba lekcí jumpingu - většinou si dělím pohyb na ranní posilování, večerní cardio atd., o víkendu mám hlídání a tak chodím vždy v sobotu a neděli ráno běhat, naprosto volný den, kdy se snažím vůbec nehýbat a téměř ani nechodit, co děti povolí, mám jeden v týdnu, jeden den věnuji jen chůzi)

- první den: tady se navnadíme ještě instrukcemi, jak bude našich 30dní probíhat a co vše nás čeká a je případně potřeba, dostaneme nákupní seznam a můžete si nakoupit. Také jsou zahrnuty potřebné pomůcky k pohybu a to třeba pet lahve různých velikostí, roh mezi zdmi, židle a má oblíbená "kariho matka", nebo třeba klika u dveří.

- druhý den: jdeme pořádně na věc, s Marikou a Martinem, jedeme na vršek těla a cvičení trvá odhadem 30minut.

- třetí den: ozývají se zádové svaly a máme tu první tabatu s Luckou a jógu na core s Markét. Co se týče tabaty tak pecka! Cviky srozumitelné, nic není přehnaně komplikované, jede se klasicky 20vteřin ma max a 10vteřin pauza - odjedou se dvě kola po čtyřech cvicích, následuje pauza a nové cviky, v pauze jsou dostatečně vysvětleny, cvičení přirovnám k Shaunovi T. program Focus a Alpha Speed (co se týče spalování). Co se týče jógy tak se hodí průprava z programu "ZAČNI S JÓGOU".

 - čtvrtý den: dneska se nám předvede Verča, po včerejšku jsem trochu zlomená, ale nebojím se vlka nic, ze začátku jsem skeptická k prvkům aerobicu ale brzy mě to i nadchne, potím se jako šílenec. V závěru jsem nadšená z protažení, naprosto odlišný strečink než je většinou uváděn, většina protažení se provádí různě o zed a co ještě kvituji je, že Verča odpočítává, což známe třeba od Boba Harpera (nejde tedy vzestupně ale sestupně, tak víte, kolik vám ještě zbývá).

- pátý den: tady se flákáme a máme volníčko

- šestý den: no a je to tady, Martin a Lukáš nakládají na nohy a pořádně, z obou leje jako z koní a ze mě taky, chvíli mám pocit, že jen docvičím, jdu si pro ně! A co teprve jestli nekoupím ty nový plavky, to jim půjdu hodit do kanclu cihlu!

- sedmý den: máme tu zase Lucku a tabatu, dneska se jede vršek těla, tuhle holku mám čím dál radši, opravdu se s ní cvičí krásně, povzbuzení na jedničku ale nežvaní zase příliš moc a navíc vypadá lidsky, protože se potí!

- osmý den: flááákačka, takže nic nikde neděláme

- devátý den: Marika a Martin a stoupačka na vršek, nenecháváme nic náhodě a makáme, prostě co to dá a co se do nás vejde, opravdu je znát ten posun od těch začátků a prvních výzev, tohle je prostě mega! Navíc Martin vždy vše krásně vysvětlí a ukáže, Mari sice trochu žene, ale nikde není psáno, že si člověk nemůže jet vlastním tempem.

- desátý den: Verča a doplnující jóga, u jógy si ale fakt nedáchnete, to slibuju :D Jinak se zapojí více kopů a bojových prvků.

- jedenáctý den: tabata na celé tělo s Lucy, tentokrát se zapojí i kliky, celkem náročný dneska.

- dvanáctý den: VOLNOOOO!!

- třináctý den: Interval na nohy s Lukym a Martinem, ty bláho to zase bylo něco, pravděpodobně jsem se měla rozhodnout dřív, že si pro ně dojdu, protože ted už nikam nedojdu :D A aby toho nebylo málo, tak si dáme ještě strečink s Markét ve formě jógy.

- čtrnáctý den: nové jídelníčky, nové nákupní seznamy, jsme skoro v půlce, ty bláho utíká to jako voda a opět NOVÉ CVIČENÍ, to je prostě pecka, žádné opakovačky do zblbnutí. Dneska jedeme s Verčou a nohy dostávají po včerejším jumpingu zabrat. Velikonoce nevelikonoce, tohle se povedlo a vršek se třese, ke konci tam ladíme posilko na vršek v mini kruháčku.

- pátnáctý den: úplně jsem zapomněla, že jak se začíná normálně od neděle, že se dneska nic nedělá, je volno v jídelníčku, je volno v pohybu, je prostě válecí den! Bomba.

- šestnáctý den: máme tu supersety s Mari a Martinem, opět Mari ukazuje lehčí variantu a začíná přituhovat, je to čím dál větší nářez a co je naprosto skvělé, zatím se neopakovalo jediné cvičení. Dneska tam valíme vršek, budete potřebovat kupu pomůcek - například ručník, kliku, židli, anebo kýbl plný saponátů či knih :D

- sedmnáctý den: včera jsem šla ještě po celém tomhle šílenství běhat pro Světlušku a předtím s partou přátel šílená výzva na Bring sally up na dřepy, když mě bolí zadek a stehna, tak otevřu video a tam na mě zírá Lucy s tabatou na zadek :D Zatnu zuby a dám to.

- osmnáctý den: nejspíš nejkratší workout, 21minutek s Verunkou, ale výživné minuty to byly, to vám povim.

- devátenáctý den: dneska nálož s Martinem a Lukym, upřímně jsem se toho dost děsila, protože popisek u cvičení naznačoval, že po docvičení si lehnu a už se nikdy nezvednu ale "šlo" to a dokonce v těžší verzi, kluci se toho navykládaj a člověk pak až příliš vychladne. Moc se těším na zítra. Dneska tam opět byla jóga na vršek a core, nestihla jsem prvně odjet celý trénink v kuse a dělím, synovi rostou zuby a v půlce cvičení jsem ho měla u sebe (např. v mostech mi seděl na bříšku, což byl fakt mazec).

- dvacátý den:  opět něco kratšího ve formě tabaty s Lucy, vršek těla. Upřímně kmitání rukou s činkama mi teda moc nešlo, možná cítím vyčerpání, protože se momentálně dost pronesu se synem.

- dvacátý první den: spodek s Verčou mi dal zabrat víc než celý devatenáctý den s klukama, tak já nevím kucííí.

- dvacátý druhý den: VOLNOOOO A UŽ BYLO TŘEBA, NĚJAK SE TO VOLNO FLÁKALO, NEŽ PŘIŠLO

- dvacátý třetí den: upřímně dneska mi to cvičení přišlo strašně překombinované a to jsem se na vršek těla těšila, ale na prostor náročné, zalézání pod stůl, klika, dveře - fáze cviků, moc mi to nešlo. Mari ale má tak fantastickej vohoz, že jsem projížděla webovky a legouše jsou na cestě :D

- dvacátý čtvrtý den: už známá tabata s Luckou na spodek těla, dneska mě ten wall sit bolel

- dvacátý pátý den: vršek s Verčou, zase ty klikové série, to jsem nechtělááá
 
- dvacátý šestý den: stoupačka na spodek s Lukášem a Martinem, kluci se u toho vždy hrozně vykecávaj :D a jak říká Martin, smích je největší zabiják cvičení, protože povolíte svaly na břiše, krásně se na ně ale koukáááá.

- dvacátý sedmý den: vršek s Lucy, tohle cvičení, tuhle tabátku už známe z předešlých dní.

- dvacátý osmý den: dneska tam je spodek s Verčou, tedy aerobic trošku máchání nohama a opět mě u tohodle cvičení svalíky na zadku pálej, přidáme pořádný strečink s Markét ve formě jógy, pozice jsou pekelné :D

- dvacátý devátý den: VOLNOO - s doporučením vyzkoušet něco, co jsi ještě nikdy nezkusil/a, já jsem tam šoupla rovnou půlmaraton a jsem na sebe neskutečně pyšná.

- třicátý den: VOLNOOOO - ted už jen čekačka na certifikát o splnění výzvy, který dorazí zítra.

SHRNUTÍ
- u cvičení dle intenzity spálíte od 200 - 400kcal (přepočet 800 - 1600kj), vycházím ze svého spalování, u vás to může být více anebo také méně (záleží na poměru svalové hmoty, výchozí váze, kondici, to jak jste odpočatí atd.)

- je úžasné, že se cvičení stále mění za nové a opakování přijde cca 3x, to jsem ještě v žádném programu neviděla

- forma šla nahoru

- tabatu bych klidně volila ostřejší, jsem zvyklá na akčnější kousky, ale toto alespon zvládne i začínající a pokročilý si přidá třeba zátěž, či kolo navíc

- neobsahuje cvičení na břišní svaly, zapojujeme hodně core u cvičení jógy a u dalších cviků, čistě workout na břišáky si musíte doplnit, pokud po nich toužíte a už máte základy k jejich vybudování

Já a dvě třetiny mých dětí
V centimetrech a váze za 30dní:
(jídelníček dle této výzvy jsem zkusmo jela jen posledních 14dní, musím ho ale moc pochválit, maximálně mi vyhovuje, i když si ho lehce upravuju dle své náročnosti v pohybu)
- váha: - 3kg
- prsa: - 4cm
- hrudník: - 3cm
- zadek: - 3cm
- pas: - 4cm
- břicho: -2cm
- boky: -3cm
- stehno: -1cm

- vzhledem k tomu, že jsem stále v procesu, kdy nejsem až tak spokojená, naprosté finále s fotkou vám ukážu, až bude "hotovo"

- podobné výsledky, někdy lepší mělo dalších iks žen, co jsem si stačila všimnout

Pokud hledáte nějaký kompletní program, začínáte a potřebuje poradit v češtině, protože nejste kovaný angličtinář, jste třeba introvert, co se obává tázat se na různých fitness skupinkách atd. Vřele doporučuji.

Zahraničních jídelníčků a programů jsou mraky - od Jill, přes Shauna, Cassey Ho, Rebeccu Louise a třeba i Millionaire Hoy má programy včetně nastíněného jídelníčku, tak proč nevyužít možnosti v rodném jazyce.

Zpátky do formy děvčata a kluci
Anet