pondělí 22. prosince 2014

Lednová cvičební výzva pro začátečníky

EDIT: ČLÁNEK PROŠEL ÚPRAVOU PRO ROK 2018 - AKTUALIZOVÁNA VIDEA, PROTOŽE ZMĚNY BYLY OPRAVDU VELIKÉ, PŮVODNÍ PLÁNEK BYL ZCELA NAHRAZEN PRO AKTUÁLNÍ ROK.

Krásný den,
ke konci roku 2014 - 2018, protože výzva pro začátečníky byla celkem úspěšná, rozhodla jsem se jí zachovat, a jen aktualizovat článek a odkazy. Všem přeji ať se dobře cvičí, výzvy na další měsíce pak najdete na blogu také. Všem, co již sundaly obrovské množství kilogramů díky tomuto, ale i jiným blogům, srdečně gratuluji.

A co bych Vám do nastávajícího roku popřála? Již jsem to shrnula celé zde, kde jsem byla oslovena webem kalorické tabulky.cz http://blog.kaloricketabulky.cz/2016/12/ani-v-novem-roce-neni-treba-se-stat-otrokem-zdraveho-zivotniho-stylu-kdyz-chcete-zhubnout-dejte-si-mala-predsevzeti-hlidejte-si-jidelnicky-pomoci-kaloricketabulky-cz-a-uvidite-ze-to-tentokrat-doka/

Opět tedy tabulku na odškrtávání a seznam videí najdete na konci článku.


Jako radu do začátku přidávám omezení sladkého, slaného, pití čisté vody nebo neslazených čajů a to alespoň ve 2 litrovém množství. (úprava - počet tekutin si snadno spočítáte podle poměru 3dcl na každých započatých 10kg váhy) Poctivé snídaně, nehladovění, nepřejídání se večer. Nevažte se každý den, spíše se měřte, odpočívejte a relaxujte, to je taky důležité. Spoustu rad zde naleznete v sekci: Návody.

Kde nalézt motivaci? http://zdravakrasna.blogspot.cz/2016/04/kde-nalezt-motivaci.html

Nezapomínejte, že v těle ženy se děje obrovské množství změn, a že váha vám může kolísat nejen přejedením, ale také menstruačním cyklem (zadržování až 3l vody, cca 3dny před a 3 dny při, v tomto období Vaše tělo také spaluje při pohybu mnohem více), ovulací (opětovně možné zadržování vody), na někoho má vliv úplněk. A nezapomínejme na změnu, která probíhá s novým pohybem, pokud jste nikdy nikterak necvičily, svaly natáhnou vodu pro svou práci a pak se cítíte větší než předtím, i profi sportovci se druhý a následující den po tréninku nohou, nevejdou do kalhot.

Věřte si !! Martina z blogu Marri Fit a já
Tato výzva je určena pro začínající jedince, cvičení je hlavně pro ty, jež nemají rádi opakování stejných videí a chtějí různorodost, aby se měly na co těšit. Jak jsem již zmínila, na blogu najdete výzvy na celý rok se stupňující se obtížností. Štítek: Výzvy od Anetky

Ve výzvě se seznámíte především s nejznámějšími cvičiteli, Jillian, dovolím si říci, že už je notoricky známá a většinu z vás dovedla do skupinek s pohybem. Budou to programy Beginners Shred, Ripped In a Kick box, původní programy se nenávratně z webů ztratily. Pak miláček všech žen Shaun T, chlap, z kterého nespustíte oči, ale dá vám tak do těla, že ho budete zároveň nenávidět, a jeho program Focus a fáze Alpha, jež je pro začínající.

O programech si můžete přečíst zde:
Jillian s kým cvičím - by Martina
Shaun T. s kým cvičím - by Martina

Dále to bude kanál Blogilates na youtube s Cassey Ho, kanál XHiT Daily s Rebeccou Louise. Videa od Tiffany Rothe, krásné černošky a také videa z 30ti denní výzvy od Mariky. Nesmím zapomenout také na Boba Harpera, jak my říkáme s holkama, chlap co pořád radí, ale sám dělá prd. A nově i mladý klučina s kterým rádi uděláte BOOOM. (EDIT: Videa od Millionaire Hoy, již nejsou volně dostupná, nahrazujte programem FitFab Strong, náhrady níže)

30ti denní výzva
XHiT Daily
Blogilates
Tiffany Rothe Workouts
My trainer Bob
Millionaire Hoy
FitFab Strong

Mělo by to být zábavné a barevné, se dny volna, abyste si všechny pak našly směr, kterým se vydáte dál. Zda půjdete za sličnou slečnou, či za chlapíkem, co cvičí polonahý.

A tady je to překrásné dílo:


Nezapomeňte se poměřit, nafotit ze všech stran a úhlů, vybrat si něco hezkého na sebe za čím si půjdete, případně to rovnou kupte, aby vám nebylo líto peněz a nepřestávaly jste.. :) Najděte si slečnu které se chcete podobat - vše berte reálně - najděte si své motivační heslo, povzbuzujte se !!! Jste skvělé a úžasné a zvládnete to !!!

Zde je malé video od Lenky a tímto jí moc děkuji - a práce holek, co začaly, a nevzdaly se.
https://www.youtube.com/watch?v=NRMqn5AcjWU

No a nyní už předhodím seznam videí (jako obvykle je seřadím podle cvičitelů a ne podle dní) - cvičení by vám nemělo zabrat více než 35 min., krom předposledního dne, kdy je delší cardio (hodinu však nepřekročíte nikdy - leda byste se pořádně a opravdu kvalitně protahovaly).

Co budete potřebovat?
Energii, sílu a pevnou vůli ten první měsíc překročit, pak nějaké mini činky, ale klidně jeďte bez nich, nebo si vezměte pet lahve. Kariho matku a úsměv na rtu. Pokud si chcete některé dny proházet, klidně můžete, a pokud to čas dovolí, zařaďte jako bonus alespon 3km chůze obden, přirozený pohyb je pro tělo největší výhrou.

Pokud vás bolí paty, kolena a klouby, většinou to vyřeší kvalitnější obuv na sport, nebo gelové vložky do bot, případně potravinové doplňky typu kloubní výživa.

Počítejte s tím, že stále jsou programy nahrávány obyčejnými lidmi a ne majiteli práv a tak nemůžu hlídat veškeré odkazy, zda se drží stále, kde mají. Podle názvu se je můžete případně pokusit dohledat - stačí si na odkaz v modré barvičce kliknout. (problémy dělají pouze videa od JM)

Nově také najdete cvičení na záda v češtině od 30ti denní výzvy - http://www.30tidennivyzva.cz/vyzvy/online/?35

Všimla jsem si totiž, že když posíláte své proměny, dost často chybí zpevnění zad, na něž zapomínáte - tak si ho sem tam přidejte k programu.

Časté dotazy - plánek se necvičí tak, že v pondělí by se sjela všechna videa ve sloupci, ale každý řádek je jeden týden.

Jillian Michaels
Beginners shred 1lvl JM
Beginners shred 2lvl JM
Ripped In 1lvl

Beginners shred 3lvl JM
Cardio Kickbox JM

Millionaire Hoy
Millionaire Hoy Beginners
Millionaire Hoy Beginners Cardio
Millionaire Hoy Beginners ABS

Vyberte si dle libosti podle recenze náhradní trénink za MH - Recenze - FitFab Strong

Shaun T.
Focus Alpha Cardio
Focus Alpha Speed 1.0
Focus Alpha Total Body Circuit

Tiffany Rothe
Booty shaking
Mountain climber
Boxer babe

Bob Harper
Beginners
Bob bonus ABS
Bob bonus legs

Rebecca Louise
Cardio
Arms
ABS 7 ex.
Legs
Butt

Cassey Ho
Cardio
Sexy legs

30ti denní výzva
Bříško
Vnitřní stehna a boky
bonus na záda
Záda

Máte sportovní hodinky s měřičem tepu, či hrudním pásem? Vydělte si spálené kalorie 4 a máte číslo kolik gramů cukru jste spálily, vydělte ho 9 a máte tukové gramy, co jste popálily.

No a já se na Vás tedy těším v tom následujícím roce, určitě si spolu zablbneme, ve skupinách bude zase veselo, čeká nás náročný rok, udržujeme, hubneme, sílíme - podporujeme se! Jsme skvělé, báječné. Věřte si.

Anet

Jsem v tom s Vámi, po třetím porodu, musím zase začít a pořádně se do toho obout, na konci ledna se dozvíte, jak jsem válčila já. Poznamenáme si tedy míry, ofotíme se a budeme se těšit společnému boji s kily. 

O tom jak jsem se se svými nabranými kily poprala: http://zdravakrasna.blogspot.cz/2017/08/o-dvacet-osm-kilo-lehci-mama-tri-deti.html

Na různé programy najdete i recenze v samostatném štítku.

Na facebookové stránce k blogu, běží do 3.1.2018 soutěž o krásné sportovní ceny.

37 komentářů:

  1. Super,uz se tesim na ten pomaly najezd,kdybys prisla po tom volnu se Zuzkou,asi bych to vzdala,diky.

    OdpovědětSmazat
  2. Pomaloučku polehoučku.. :) Přidá se aspon i víc holek a pak postupně přitvrdíme.. :D

    OdpovědětSmazat
  3. Jsem to dneska odcvičila jsem hotová, bolí kolínka a místy jsem to neudýchala, hihi. \musím zapracovat :)

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. V pohodě a v klidu, když to nezvládneš suprové poprvé, určitě další dny ano.. :) lepší je kvalita cviku než kvantita... Držím moc palce !! Jsi supr

      Smazat
  4. Jdu do toho. Chci zacit i s lepsim jidelnickem, zacinam zitra. Diky za vyzvu, presne rakhle to potrebuju, vzdycky stravim strasne dlouho vybiranim co cvicit az z toho nakonec neni nic. Ivka

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Tak to je supr, že ti to takhle vyhovuje, měla jsem kdysi to samé, stále jsem váhala a nevěděla do čeho jít - já pořád zkouším nová videa a cvičení, tak proč se nepodělit dál.. :)

      Smazat
  5. Též se ráda zúčastním. Musím pořádně se sebou něco dělat a zpevnit se. V únoru mám vojenskou zdravotní prohlídku a v červnu i přijímací zkoušky z tělesných testů.

    OdpovědětSmazat
  6. Včera jsem se po cvičení dívala,co mě čeká dál a některá videa od Jillian Michaels mi nejdou spustit :/

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Zkus případně daný název vyhledat znovu, je možné, že videa promazávají - přeci jen nejsou na youtube legálně.. :) Ale ve skupince v události se snažím na každý den odkaz dát.. :)

      Smazat
  7. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětSmazat
  8. Ahoj, skvela stranka a aj praca co si odviedla, klobuk dole :) Ja idem teraz Jill 2lvl dnes 5 den, ale nejak mi to je malo tak si vzdy musim dohladavat este videa k tomu a nie vzdy mi to vyhovuje, ale vdaka tvojmu zoznamu uz nemusim hladat a aj viem co kedy si zacvicim :) tak dufam aj moja slanina z brucha a stehien zmizne :D a vedela by si poradit co by bolo najucinnejsie na hohy ci skor stehna ? dakujem

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Na nohy - záleží na tom zda chceš spíš osvalit nebo zhubnout - pokud hubnout tak to budou aktivity jako běh, rychlá chůze, rotoped, brusle, kolo - tady aerobní činnost.. :) Ale jinak já to osobně jsem toho názoru, že jak jsme si nevybrali kde přibereme, nevybereme si kde zhubneme a půjde to plynule.. :)

      Smazat
    2. no ved prave :D ked priberiem prve idu nohy a brucho, ale pri chudnuti tie nohy nie a nie a idu strasne pomaly, ale dakujem za odpoved :)

      Smazat
  9. Ahojky taky jsem začala cvičit tuto výzvu a zatím super. Sice ruce a prsa trocju bolí ale dá se to. Jak je rozcvčím víc tak to bude dobrý. Doufám, že další měsíc bude pokračování a uděláš zase takovou super výzvu. Když jse msi sama sestavovala tak mě nebavilo hledatnějaký videa a hodně jsem i přeskakovala z jednoho na druhý. Toto vypadá dobře a je to krásně seřazený. Mockrát za to děkuji

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Není zač, já jsem strašně moc ráda za takovej mega ohlas.. :) Upřímně jsem čekala 5 holek co si se mnou zacvičí a ono v události nás je přes 200 - šílenééé.. :) Budou z nás kočky - a určitě něco na další měsíc chystám - ale chci to ladi různobarevně, tak možná to příště bude trošku z jiného soudku, no necháme se překvapit co mě napadne.. :D

      Smazat
    2. Tak hlásím své dosavadní výsledky : prsa - 3cm, pas - 6cm, boky - 4cm, zadek - 3cm, stehna - 5cm, váha - 1kg, ale na pohled jsem hubenější a taky se cítím daleko líp. Cvičím poctivě a je to i tím, že je to každý den něco jiného a to se mi líbí. Nemám ráda stereotyp. Moc děkuji za tuto výzvu a těším se na další měsíc.

      Smazat
    3. Páááni no to jsou snové výsledky a to není konec měsíce.. :) To je opravdu pecka !! Mám obrovskou radost i za tebe.. :)

      Smazat
  10. Mam uplne nejvic pitomej dotaz,ale to se kazdy den cvici 3 videa od ruznych cvicitelu? A jak dlouho , myslim casove..moc dekuju, chtela bych se do toho take pustit,navic s 2,5letakem za zadeckem :) i tak verim, ze to pujde..moc diky za odpoved

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, cvičí se jen to co ja na daný den napsáno, tedy dneska byla jen Tiffany Rothe a jedno krátké video - zítra jde spoustu holek prvně do práce po delším volnu, tak aby nešly úplně mrtvé a bolavé, proto dneska jen krátké cvíko.. :) \někdy je tam víc videí - myslím asi 3x - ale vždy v daném okénku je napsáno co se cvičí.. :) Jinak s klukem to zvládneš, já začínala za plného kojení s prvnáčkem.. Kluci jsou už na mamku ale zvyklý a dneska se společně protahujeme u malého (15 měsíců) je to strašně komický jak mě napodobuje.. :) Držím palec

      Smazat
  11. Tak jsem se odhodlala. Euforie po cvičení úžasná ale fyzička se musí hodně vypilovat :-) Holt ty měsíce bez pořádného pohybu jsou znát. Už se těším za pár měsíců na svoji proměnu :-)

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. My se také těšíme, tak hlavně at se daří a vydrží euforie.. :)

      Smazat
  12. Ahojky, je to skvělý! Sice se mi nikdy nechce cvičit, ale pak je to úžasný pocit! Doufám, že vydržím... A všechny moc zdravím :-)

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Držííím moc palce.. :) Drž se a nepolevuj!!

      Smazat
  13. Ahoj chybi video u Jillian ten level 3 nebo spise je nedostupne.

    OdpovědětSmazat
  14. Ahoj, mrknu se na to, už se nahrazovala videa Ripped In 1lvl - oni se postupně mažou z youtube, tak bude se musí vyhledávat, nebo jak stíhám nahrávám nová.. :) Dík za upozornění

    OdpovědětSmazat
  15. Ahoj, možná jsem ve svých 46 letech trochu blázen, ale přidala jsem se také. Cvičení s Jillian už znám, ale i ostatní mi dávají dost zabrat :-)
    Chtěla jsem poprosit, jestli nejsou někde k mání hodnoty spálených kalorií pro jednotlivá cvičení. Píšu si jídelníček a ráda bych si zadala i vydanou energii. Našla jsem výdej jen pro 30DS. Díky!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, pokusím se k některým doplnit - co jsem si už měřila - pozor na Jillian 30DS na kalorických tabulkách, tam jsou hodnoty hodně nadhodnoceny... Jinak bych řekla, že program 30DS bude kolem 200-250kcal. Ripped In - 250-300kcal. 6w6p - 300-350kcal. Banish cardio - 700kcal. Boba Harper - 120-150kcal. Rebecca (jedno video zhruba odhadem 100kcal - 200kcal (záleží zda e připojeno k něčemu apod. 2-3videa po sobě od Beccy jsou zhruba těch 250-350kcal). Cassey - tu jsem samostatně neměřila ale odhaduju podle délky videí a náročnosti (krom cardia je to spíš svižnější pilates) zhruba tak 100 - 150kcal a jinak stejně jako u Beccy kombinace videí atd. Tiffany - podle náročnosti videa - má i pomalejší kousky - nebo svižnější (mountain climber je považováno spíš za cardio - stejně tak boxer babe - 150-200kcal) jinak některá jsou spíše pomalejší - ale neříkám, že se člověk nezapotí - tam bych viděla kolem 120kcal. Shaun - tam je to svižné a rychlé podle videa 270 - 350kcal. Ale samozřejmě záleží na tom jak je člověk rozehřátý, kolik váží, kolik má svalů atd - nejlépe to změří sporttester - tohle jsou zhruba mé odhady co jsem si měřila (viz recenze na cvičení) ale i další holky (vytvořila jsem nějaký průměr). Tak snad to takhle stačí. :) Jinak super odvaha!! Máme ve skupince asi 4 "holky" kolem 50 let co se do toho daly s námi, takže jsem nadšená, že to jde napříč generacemi.. :)

      Smazat
    2. Díky za vyčerpávající informace! :-)

      Smazat
  16. Odpovědi
    1. Jsem strašně ráda, že se líbí.. :) Pro velký úspěch plánuji únorové pokračování.. :)

      Smazat
    2. tak to je super.,:).. Jsem nadšená.,! :o)MOC.,něco takového jsem hledala.,:)..!

      Smazat
  17. Klobouk dolů..já jsem nadšená!!! Cvičila jsem Jill, ale nebavilo mě furt to samý v kuse. Ale teď cvičím s chutí a snažím se jíst zdravě a cítím se fakt dobře už po těch pár dnech.A byla bych šťastná za únorové pokračování!!! Moc děkuji za tuhle možnost!!!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Strašně moc děkuju za krásný komentář.. :) Tohle mi dělá ohromnou radost a pro radost Vás všech - od včerejška usilovně pracuji na únorovém pokračování.. :) Kde budou zase trošku jiná cvičení, nová videa a možná i nový cvičitelé.. :) Něco si zopáknem, no prostě to bude zase co nejvíce pestré.. :) Je skvělý, že tě cvičení baví, to je největší odměna.. :)

      Smazat
    2. Musim souhlasit s Teres. Vyzva je super. Taky se mi Jill okoukala a cviceni takhle rozvrzene je super. Na unor uz se tesim :)
      Je mi taky lepe a proste je to skvele.

      Kata

      Smazat
  18. Ahoj, děkuji za super plánek, jsem z něj nadšená :-) paráda, že je každý den něco jiného, že to nezevšední :-) ale chci se zeptat, u některých videí umírám, za to třeba dnes jsem měla Rebecu cardio a arms a přišlo mi, že bych dala ještě, tak jsem dala znovu cardio... Chci se tedy zeptat, jestli se dají některá videa kombinovat, popř. zopakovat nebo by to bylo už moc?? Popř. třeba můžu cvičit i dopoledne i odpoledne to stejné?? Nechci se nějak ztrhnout, myslím tím, když to člověk zvládne :-D ještě jednou děkuji :-)

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ahok, určitě pokud se cítíš dobře, můžeš si přidat ještě jedno video k tomu, podstatné je nepřekračovat nějakou to hodinu v kuse, takových cvičení. 30 minut cvičení stačí :) Na dvakrát přes den to není dělané (tedy jako dvoufázový trénink) to bych třeba tu druhou aktivitu volila něco jako svižnou chůzi, nebo plavání aby se tělo u toho i regenerovalo :) Ale podstatné vždy je jak se cítíš ty, hlavně nezapomínat i odpočívat :)

      Smazat