neděle 15. října 2017

Lidl e-shop - zkušenosti

Krásný den,

tak mi to nedalo a objednala jsem prvně na nově zbudovaném e-shopu společnosti Lidl. Asi se dnes najde opravdu jen hrstka, snad hrstička, lidí, kteří nikdy nenakoupili nic v Lidlu, co se týče spotřebního zboží.

Hrnky, talíře, mixéry, věci do auta, hračky, výbava do ložnice, fitness oblečení, turistická móda, všední móda a v neposlední řadě to nejvíc chtěné - dětské hadérky a vše kolem miminek a dětí.

Naprostá hysterie odehrávající se každé pondělí a čtvrtek ráno u košíků se zbožím, kdy se lidi přehrabují, plní vozíky, odváží domů haldy nepotřebného, protože "Přece to tam mámo nenechám!".

Nevadí, že nenosím slipy, vezmu patery za tu cenu a pak z nich ušiju pláštěnku.

Několikrát jsem se ranní zábavné chvilky v Lidlu zúčastnila, nikdy se mi nepodařilo ukořistit vše, a to jsem se na to kvalitně vyspala a jela vyzbrojena minimálně dobrou náladou, že mě neohrozí ani proražený bok vozíkem. Dost z nás pak má v rodině nebo mezi přáteli lidi, kteří ochotně jdou průbojně bojovat za naše maličkosti. Za svedený pěstní souboj, jako slova díků, jim dáme třeba věci na vrácení, protože nám jsou malé či velké.

No a pak to po dlouhém otravování přišlo: LIDL MÁ E-SHOP!

Konec frontám, konec splínům, že jsme chtěné nesehnali hned ted (nevadí, že za měsíc je nabídka dost podobná, ale my hamouni prostě chceme vše - Hamty hamty at nemaj nic tamty!).

Po nějaké době se rozhodnu i já, nakoupím z pohodlí domova. Projíždím si nabídku a jako první mě zaujme, že lze nakoupit na e-shopu i to, co je v nabídce až od příštího týdne, tedy neváhám a sázím si do košíku vše "potřebné".

Zdroj: retailek.mediar.cz
Ačkoliv je čtvrtek ráno a já chci něco z příštího čtvrtka, zarazí mě, že už některé věci jsou kolem deváté hodiny ranní pryč. Naštěstí to nejsou velikosti, po kterých prahnu.

E-shop je velmi přehledný, rozdělený do několika kategorií: móda, dílna a zahrada, sport a volný čas, bydlení, domácnost a dětský svět. (můžete ale z nabídky rozkliknout už přímo věc, kterou chcete a nemusíte tedy ani na níže zmíněné kategorie narazit)

Do eshopu se prokliknete hned z nabídky a není to tedy nic složitého: https://www.lidl-shop.cz/Kategorie/a041694

Jednotlivé kategorie pak mají také podkategorie, uvedu jen na příkladu např. u módy, ta se dělí na: dámskou, pánskou, sportovní oblečení a doplnky, dětské oblečení, obuv a módní doplnky. I tady se pak rozděluje dále na pohlaví a případně věkové kategorie, také na kostýmy a další. Tedy přehledné je to opravdu dost a vyzná se tu troufám si říct i někdo, kdo s těma internetama nemá tolik zkušeností.

U daného výrobku najdete několik fotografií a pak už jen volíte typ, případně velikost nebo barvu a množství. Nechybí popisek zboží a také předběžná informace, kdy asi tak zboží můžete mít doma. Najdete zde kalkulátor velikostí, kam zadáte míry a systém vyplivne ideální velikost pro vás (berte s rezervou ale plus mínus zkusmo na několika kouscích to sedí)

Způsoby platby:
- dobírkou (zpoplatněno částkou 29,-)
- Visa/Mastercard

Doprava:
- PPL (nad 1000,- zdarma, jinak 59,-)
- odběrné místo PPL

Na webu si můžete založit účet pro příští nákupy (nic moc vědět nechtějí, tedy je registrace velmi rychlá).

Po objednávce vám naskočí jak hláška o přijaté objednávce, tak dorazí email. (může se zatoulat do spamů či hromadných zpráv)

Pak už jen čekáte. Po pěti dnech (včetně víkendových dní) mi dorazil email, že je moje objednávka na cestě, zaujalo mě rozdělení objednávky (dopravné se platí pouze jednou), rozdělení by mělo být uvedeno jako informace u objednávky, že je možné, že se bude dělit, nebo zda chceme pouze celou objednávku najednou.

Nicméně to dělá více společností a už se mi stalo, že mi místo jednoho balíku přišly balíky tři. (nebudu tedy jmenovat, ale tři dny sedět doma a vyčkávat, příjemné prostě není, hlavně v případě, že není dostupná jiná možnost než jeden jediný přepravce)

Balíček tedy dorazil a jak to vypadalo?
Balení v pořádku, žádná přehnaná mega krabice na pár hadérků, uvnitř vše zabalené a v pořádku, nechybí ani reklamační formulář, když budete zboží měnit či vracet, na což máte nárok 90 dní.

Tak huráá na ně, šarvátky v Lidlu už se značně potenčí.

Anet

EDIT: Jako u většiny e-shopů, vždy se může vyskytnout problém. Některé maminky uvádějí dobu dodání až 14dní (což jak bylo zmíněno je častokrát i ze strany dopravce tedy PPL). Občas se stane, že zboží přijde v jiné velikosti, což je nemilé ale stane se opravdu téměř všude. Vzhledem k tomu, že momentálně je e-shop v provozu pouze 25dní, neviděla bych to jako nikterak velký problém. Jistě se na všem pracuje a za provozu se nejlépe řeší nedostatky.

Co asi zatím vypadá na největší problém je vrácení peněz za odeslané zboží, věřím, že i to časem vyladí. 

A jinak je samozřejmostí, že zboží bude vždy jen v určeném počtu, aby se zákazníci vraceli a nestalo se to, že bude všeho přehršel a zboží ztratí na atraktivitě.

EDIT 2018: Další objednávka po nějaké době a ne tak příznivá. Výdejní místo které jsem označila mé balíky nemá, později jsem zjistila, že je nechali o dvě ulice dál. Na místě původního výdeje je balíček na mé jméno s dívčími teniskami se srdci (mám tři syny). Balík naklikaný na jedno odeslání (vše na daný stejný termín) - rozdělen na 4 balíky.

Žádné komentáře:

Okomentovat