pátek 24. listopadu 2017

Co mě naučila máma?

Krásný den,

na jedné facebookové skupince jsem sdílela status, a protože měl až neskutečný ohlas, rozhodla jsem se z něj udělat svůj první mini článek.

Tedy pohodlně se usaďte. začínáme.

Moje máma mě naučila spoustu věcí, mimo jiného, řešit věci netradičně.

Brácha byl vždy živel, když jsme jeli do lesa na borůvky, tak lítal po lese jak pošuk. Klackem mlátil do spodních větví stromů, kopal do hub, padal ze stromů, na které nejdřív samozřejmě lezl, a táta ho naháněl s kudličkou na hřiby ať toho nechá a nedělá kravál... Pohoda.

Mamka ta vždy hlásala: "Kdo si co nasbírá, to si taky sní." Donuceni sbírat borůvky za finanční odměnu (abychom my netáhla něco dělali) se brácha rozhodl nasbírat borůvky alespoň na dno kelímku, dál nasypal šišky a vršek pokryl borůvkama, které ukradl jak jinak - mě z kyblíčku (můj obchodní duch, byl už tehdy silně vyvinut).

Fotografie z oné doby
Než jsme odjeli z lesa, stihl rozkopnout borůvky všem okolo...

Doma pak mamka naprosto nekompromisně nasekala "borůvkové" knedlíky ze šišek.  Uvařila a servírovala jemu na talíř. Po rozkrojení prvního knedlíku se ozvalo dotčené: "Noo mamíííí?" A následovala odpověď, co u nás skoro vešla do dějin: "Kdo si co nasbírá, to si taky sní!"

Já se téhle výchovy samozřejmě držím jako klíště, protože je neotřelá a originální. Padaly v ní hlášky jako: "Přála bych si nafukovací děti, abych jen vytáhla špunt, srolovala je do skříně a byl by klid." Nafukovací děti se hodily i v případě, že by se vyhodily z okna a tak dále. Dále vám své držení této výchovy vysvětlím na příkladu:

Když byly mému nejstaršímu synovi cca tři - čtyři roky, měl den, kdy byl na zabití. Představte si dítě s ADHD (hyperaktivní), případně každé jiné dítě rozjívenost krát sto. Potřebovala jsem ho ale udržet klidnýho a dojet s ním ještě domů. Koupila jsem mu zmrzlinu abychom na tom nástupišti u vlaku přežili... Ten smraďoch se začal ale nepříčetně vztekat, že ta ZMRZLINA JE STUDENÁ! Jako stará a všemi mastmi mazaná matka jsem prostě tu zmrzlinu z jeho ručky vzala a nekompromisně mu jí plácla do obličeje.

Až domů byl klid!

Aneb, co mě naučila moje máma!

Anet

Máte také úsměvný zážitek, kde vám děti pily krev? Nebo jí umíte pít dětem? Neváhej a pochlub se :D

Pro ty, jež by nevěděli, co je ADHD: http://zdravakrasna.blogspot.cz/2016/12/adhd-pismena-jez-se-zdaji-byt-pouze.html

Žádné komentáře:

Okomentovat