středa 7. ledna 2015

MOJE KNIHOVNA

Krásný den,

rozhodla jsem se, že jak tak čtu, nebylo by možná na škodu, vždy o knížce něco napsat - v krátkosti - udělat takovou malou návnadu.

Čtu už od malička, vždy to byl můj velký koníček, knihovnu u nás na vesnici jsem přečetla skoro celou, a pak už sahala jen po novinkách. Pak jsem přešla na knihovnu větší, nicméně ta mi nevyhovovala, už to nebylo tak osobní, velký prostor, vše bylo neustále někým půjčeno a i když čtu poměrně často, vadily mi téměř šibeniční termíny na vratku.



Pak jsem porodila miminko, byla sama a rozhodla se, že si jednou za měsíc udělám radost v podobě knížky, tak jsem postupně knihy začala sbírat (dostávala jsem je samozřejmě i k narozeninám a vánocům, ale nic nepotěší víc, jak osobně koupená knížka).

Pak jsem po pár letech poznala svého muže a on mi hrozně záviděl kolik už mám knížek, i když moc rád četl, vždy chodil jen do knihovny. Po domluvě jsme začali hrát takovou podivnou hru - vždy jsme si určili 10 zápasů (fotbal - hokej) a tipovali vítěze, kdo prohrál, dal tomu druhému 50,- do kasičky. Z těchto peněz jsme si pak kupovali knížky. Hru jsme dělali podle zápasů a soutěží jednou, dvakrát týdně. Protože jsem pracovala v sázkové kanceláři, měla jsem celkem obstojný přehled i o druhých ligách a hromadě sportů (to byl možná trošku předvoj mé lásce ke sportu, protože jinak jsem do té doby nenáviděla sport jako takový, ale v práci jsem se např. zamilovala do tenisu).

Přiznám se, že občas i sázím na sport, tenis, větší zápasy, je to ale plus mínus 10x do roka, vždy maličké částky, nepřesahuji stovku a jsem stále už pár let v plusu, protože si účet nevybírám.

No a protože nás to po nějaké době přestalo bavit a já pak čekala miminko a vyšla z dění, rozhodli jsme se, že si knížku prostě oba každý měsíc koupíme. Hodně nakupujeme například v bazarech, antikvariátech, dražíme na aukru, prohledáváme databáze knih a lidi co knížky prodávají, číháme na novinky a slevy, přejeme si je k vánocům a narozeninám.. Jsme jimi posedlý, hledáme knížky o nichž si myslíme, že by si je jednou měly přečíst naše děti a schraňujeme je.. :)

A protože mám slušnou kupičku toho co se chystám číst (někdo mi krade čas a nestíhám.. :D) rozhodla jsem se pro tento počin.. Snad se vám tedy bude líbit - nejsem nijak kovaná v designu blogu ale věřím, že ho jednou i nějak obstojně upravím, přeci jen knížky jsem si do stran vybrala hned, tak tedy, ted už i ta část s nimi.

Ještě bych ráda dodala, že čtu opravdu od všeho něco, romantické kousky, červenou knihovnu, humoresky, sci-fi, prózu, detektivky, severskou krimi, horory - prostě na co si vzpomenete.. :)

No a tady komínek jež nás potkal v prosinci - něco jsme dostali k Ježíšku - něco já k narozeninám, něco jsme ulovili před Vánoci, jak zuřivě lidi rozprodávali své kousky, protože dostali čtečky. (v knihách je i výběr manžela jež mě mine) Tak snad se společně se mnou budete těšit.


Žádné komentáře:

Okomentovat