pátek 6. března 2015

Zkušenosti s Paleo Whole 30..

Krásný den,

tak jsem se rozhodla, že vyzpovídám své dvě úžasné virtuální kamarádky Ilču a Sáru, obě totiž stojí za úžasným receptem na Ultra rychlé muffinky - Recept najdeš pod kliknutím.

Protože jsme se setkala se žádostmi, jak vlastně Paleo Whole 30 vypadá, co to obnáší a čeho se to vlastně týká, rozhodla jsem se sejít se s holkama v kavárně u Wordu (rozuměj, na facebook jim pošlu dotazníček a oni odpoví).

Co je to Paleo Whole 30?

Na netu je spoustu odkazů ale vesměs jsou v anglickém jazyce a pro ty jež neholdují cizí řeči, nebo jsou jako já jazykový negramoti (umím francouzsky líbat), jsem našla v kostce nějaká pravidla:

  • bez jakýchkoliv přidaných sladidel (tedy ani med, agave, stevia, javorový sirup ani nic jiného) – povolené jsou jen ovocné šťávy
  • bez mléka a mléčných výrobků (výjimka ghee/přepuštěné máslo)
  • bez brambor, obilovin a luštěnin (výjimka jsou zelené fazolky, zelený a cukrový hrášek)
  • bez alkoholu a dalších návykových látek
  • bez zpodobňování předchozích návyků (paleo dort, je stále dort!)
  • recepty: http://paleo-doupe.cz/recepty/whole30/
Illu

Ahoj holky, jak vás napadlo jít zrovna do něčeho takového?
Sára: Posledniho půl roku se mi srašně moc zhoršila pleť! Vyzkoušela jsem téměř všechno, ale nic nezabralo. Byla jsem už vážně zoufalá, do kosmetických připravku dala tisíce a nevěděla jsem kam dál. Pak jsem na internetu narazila na článek o paleo stravě a dost mě zaujmul. Rozhodla jsem se to tedy zkusit a musím říct, že po 2 týdnech byly výsledky velice příjemné. Pleť se zlepšila, celkově mám víc energie a nejsem tolik unavená jako dříve.

Sára
Íla: No já, upřímně jsem šla do toho, až potom co mi o tom psala Sára, a jelikož se mi to líbilo, po přečtení článku, že člověk i zhubne, tak je jasný že to slovo „hubnutí“ mě nakoplo ještě víc, ale nešla jsem do toho jen s pocitem že zhubnu, ale hlavně taky kvůli tomu, že se mi líbilo, že se tam nejí pšenice, kterou se snažím úplně vynechávat :)

Máte rádi výzvy?
Sára: Výzvy mám moc ráda! Je mi jedno jestli jde o cvičení nebo stravu, jdu do všeho co mě nějak zaujme a slíbí nějaký výsledek.

Ilča: Miluju výzvy, hlavně miluju tvoje výzvy, jako vydrž co nejdéle v planku, opřená ve squatu o zeď.. Celkově mě výzvy baví, stále je co zdokonalovat a učit se novým věcem :)

Jak to probíhalo, bylo to náročné na přípravu?
Sára: Paleo strava mi na přípravu vůbec náročná nepřijde...akorát člověk musí změnit celkově přístup a myšlení. Ale nebudu kecat....bylo sakra těžké na začátku odolat zakázaným potravinám (například, když přítel přímo přede mnou mlsal čokoládičky a jiné dobrůtky). Musím říct, že postupem času mi sladkosti chybí méně a méně. 

Ilča: Na přípravu ani tak moc ne, spíš o to načtení těch příspěvků, ale jelikož mám skvělou rádkyni a pomocnici Sáru, tak to šlo krásně hladce, občas jsme se ve chvílích nouze (čti v šílených chutí na čokoládu) vzájemně povzbuzovaly :)

Co časově, jak to vychází takové kuchtění? 
Sára: Časově kuchtění vychází téměř stejně jako "normální". Někdy bych dokonce řekla, že je to i rychlejší. Já teda vařím speciálně paleo stravu pro sebe a "normalní, klasickou" pro přítele. Internet je plný úžasných receptů a nápadů, takže je furt z čeho vybírat. 

Ilča: Časově je to podle mě i lepší a rychlejší, protože se nemusí dělat příloha jako rýže, brambory atd. Ve směs to vychází úplně stejně, já si kolikrát udělala jen maso a k tomu přílohu zeleninu, kterou jsem jen omyla a nakrájela :)

Nechyběly vám sacharidy?
Sára: No....se sacharadima to má každý jinak. Někdo je v paleo stravě toleruje, někdo téměř ne. Já osobně denně sním cca 2 kusy ovoce - ke snídani a dopoledni svačině. Odpoledne se snažím jíst převážně zeleninu. Sacharidy mi ale nechybí. 

Ilča: Upřímně, jsem ani nepostřehla že bych je neměla, únava byla poprvé cca 8. den na whole 30, ale pak v pohodě :) ale taky to podle mě bylo tím, že ač se to nemá, mívala jsem 2 banány k snídani…


Na kolik vyjde takové stravování finančně, je to velký rozdíl oproti normálu?
Sára: Paleo strava finančně vyjde trošku dráž, než ta normální, ale záleží, co si člověk kupuje a jaké má nároky. Já se třeba snažím si všechno dělat doma sama, pokud to čas dovolí. Třeba domácí kokosové mléko nemá v obchodech konkurenci.


Z kuchyně Sáry
Ilča: ? těžko říct, asi je to dražší, ale nikdy jsem finance neřešila, ne finance, ale finančně jsem neřešila jestli je to výhodnější :D .. možná je to dražší, když teď o tom tak přemýšlím, ale ne o tolik, aby to někdo nedával :)


Možná to čtou chlapy, máte přítele?.. :D :D :D 
Sára: Přítele mám, jak jsem výše zmiňovala. Ze začátku se mu moje paleo stravování nelíbilo, ale momentálně nemá nic proti. Dokonce občas i ochutná.
Ilča: (:D samozřejmě)

Zklamané pohledy všech v sále – holky přítele mají.. :D

Budete se řídit tímto stravováním dál?
Sára: Na paleo stravě se plánuji stravovat i do budoucna. Celkově mi to vyhovuje a téměř nic mi nechybí. Občas dostanu na něco chuť - například svíčková od babičky, nebo mamky domácí tvarohovo-jahodové knedlíky. Často říkám, že žijeme jen jednou a ten život si musíme užít, takže pokud jedeme na návštěvu, nebo k rodičům, babičce neodolám a trošku si dám. Není to samozřejmě nic pravidelného, ale jednou za "uherák". 

Ilča: Určitě jo, jen tu odlehčenou verzi, kde se může více věcí, vysokoprocentní sýry, aj. – paleo primal.
Z Ilčiny kuchyně

Co vám toto stravování přineslo a co vzalo?
Sára: Paleo strava mi více dala než vzala. Zlepšila se mi pleť, fyzička, mám více energie a dokonce jsem zpozorovala i ubytek tuku a lépe se mi tvaruje postava. No a co mi vzala? Nejvíc mi asi chybí tvarohy a sýry, také sladkosti, ale ty se dají celkem bez problémů nahradit.
Illu: Přineslo mi to jiný pohled na stravování, určitě zkušenosti, bohužel mi to nevzalo nic, ani kila ani centimetry ale tak uvidíme, možná přijde změna za dva, tři měsíce.

Děkuji za rozhovor a pokud byste chtěly pozdravovat svou rodinu, někomu zamávat, zde je váš prostor.. :D

Sára se možnosti zamávat svým příbuzným vzdala.. :D 

Illu se děkovné řeči nezřekla:

Já děkuju hlavně Sárušce, že tu bylo ve chvílích kdy jsme ji potřebovala nejvíc (záchvaty úzkosti z nedostatku čokolády ) :-D
A pak Anetce, samozřejmě, té děkuji za to že je :)

Já holkám moc děkuji a co vy? Máte také zkušenosti? Chcete se s námi o ně podělit? Vložte komentář k článku nebo pod článek na facebooku a sdělte dalším zvědavcům, jak to vlastně v tomto stravování chodí.

Já se budu těšit příště s články o HIIT a dalších zajímavůstkách.. :) 

Vaše Anet a děvčata z rozhovoru.. :)

Žádné komentáře:

Okomentovat