pondělí 1. února 2016

Domácí sypká směs na ovesnou kaši

Krásný den,

když jsem začínala hubnout, první, v čem jsem viděla celý zázrak, byla ovesná kaše. Ale jako téměř se vším a vždy, jsem na to šla špatně :) Kupovala jsem si z vesela všechny ty "Kaše" s tunou cukru navíc. Také s míchanými kousky čehokoliv, co ale kolikrát ani nebylo poznat.

Časem jsem ale přišla na to, že nejlepší prostě budou vločky. Vločky do jogurtu, vločky do vody, vločky do mlíka, vločky do tvarohu, vločky nasypat jen tak kamkoliv...

Nedávno mě přepadl ještě jeden nápad, a to když jsem mixovala zbytky vloček do základu na Lučinový dortík (recept bude brzy).

Tak si teď připravíme svou super směs do piksličky a pak nám bude stačit jen přisypávat kamkoliv.

RECEPT
Množství si určíte sami a vlastně i ingredience

Já jsem použila:
ovesné vločky
lískové oříšky
lněné semínko
sušená jablka
90% čokoládu


Použít ale můžete i jiné vločky, také kokos, různá semínka, ořechy, mrazem sušené ovoce, nebo klasicky sušené ovoce, kandované ovoce, zkrátka na co máte chuť.

Ovesné vločky (nebo jakékoliv jiné) pomeleme (mě stačil pouze tyčový mixér a malá nádobka), nasucho na pánvi opražíme dozlatova, já pražila společně s namletými oříšky. Že máte hotovo vás upozorní třeba vůně oříšků, která se při pražení neuvěřitelně rozline po bytě :)

Pak můžeme přidat další oříšky, necháme směs prochladnout, především pokud přidáváte čokoládu (já jí také namlela ale jen tak nahrubo, můžete také strouhat, či jemně pokrájet). Závěrem přidáte vše ostatní a uzavřete do sklenice (v mém případě, nebo do nějaké piksly).

Pokud máte rádi mléčné kaše, stačí přidat sušené mléko (případně Zajíce). Směs klasicky zaléváme horkou vodou a necháme lehce nabobtnat.

Další úprava je opět na vás, ovoce, med, různé sirupy nebo ořechová másla.

Výhoda směsi je nepřislazování, také  cena, je čiště podle vaší fantazie a chuti, můžete jí mít téměř všude, třeba v kanceláři a připravit si jí společně s kávou jako super rychlou snídani.

Dobrou chuť
Anet
Všude se musí nacpat :D

Žádné komentáře:

Okomentovat