sobota 11. června 2016

Těhotenství - aplikace Kontrakce vs poslíčci

Omlouvám se, u článku se mi z neznámého důvodu naprosto zbláznila barva písma.
Krásný den,

ač je to k neuvěření, poslíčci a kontrakce a bolesti všeho druhu, včetně tuhnutí bříška, mě pronásledují jako čert. Došlo to tak daleko, že jsem i samou únavou pospávala mezi počítáním času mezi jednotlivými kontrakcemi.

Kdo se v tom má vyznat? Máte jet, jak jsou bolesti pravidelné, ale co jsou pravidelné, když víte, že ženy rodí i při nepravidelných? Tuhnutí bříška jsou někdy jen poslíčci ale co když to vaše tuhnutí je rozbíhající se porod?

UPOZORNĚNÍ - ČLÁNEK VYCHÁZÍ PŘEDEVŠÍM Z MÝCH ZKUŠENOSTÍ

Někdo vyrazí po 10minutách, když jsou bolístky pravidelné a stejně se nic neděje. Někomu nastoupí bolest okamžitě po 3minutách.

Mě zatím vždy jen praskla voda a pak se to rozjelo jako kulový blesk a nyní s hromadou bolestí již měsíc, kdy se střídají i 2 hodiny po 10minutách a někdy hodinu po 4minutách. Pak to vypadne na 40minut a já usnu, pak se to zase rozjede a po dlouhých 15 hodinách v bolestech, kdy už už stojím u dveří, a pak je zase klid, mi pomalu hrabe.

DEN PŘED PORODEM
Ano dávám si teplou vanu, dělám vše možné a nemožné, a i když jsem těhotná potřetí, stále prostě nevím jak to poznat...

I ten porod člověk vyvolává, myje okna, chodí po schodech, dlouhé tůry, nechráněný sex, odešlá hlenová zátka, průjmy, pak zácpy, čaj z maliníku po litrech, skořicové záviny, levandulové horké koupele, masáže bradavek a kotníků, ananas a v neposlední řadě přemlouvání miminka.

Nicméně nález již měsíc stejný, otevřená na víc než dva prsty, hlavička naléhá, hrdlo prosáklé, můžete maminko rodit klidně za hodinu...

Poté co mě "poslíčci" straší dnem i nocí a někdy až brečím a lezu po zdi, jsem objevila, že nějaký ten chytrý moudrák stvořil něco jako chytřejší kalkulačku se stopkama.

https://play.google.com/store/apps/details?id=martin.contractions&hl=cs

Naprosto bezva věcička, prostě máte po ruce telefon a jen tisknete START A STOP. Zkrátka když vám "bolístka" začne, odkliknete a ted tedy běží interval, stopnete a víte jak dlouho ona "kontrakce" trvala. Tedy když vidíte, že je vše pravidelné po 5minutách a trvá cca 1minutu, víte, že se děje něco víc.

Nic složitého, pokud náhodou zaspíte, mě se stávalo často, že jsem odklikla START - když se kontrakce zmírnila tak jsem usnula a s novou bolístkou jsem zase jen vyskočila, co se děje, tak stop a nový start a interval vám aplikace stejně napočítá (jen délku kontrakce již ne).

Určitě je to věcička co plní svůj účel nadmíru, nemusíte zapisovat časy, poskakovat po bytě se stopkama a blikat si na hodiny v noci baterkou abyste nebudila partnera.

Jediné mínus je, že aplikace celkem slušně žere baterku, tedy mě stačila baterka vždy tak akorát na těch 12 hodin kolem noci.

Věřím, že tahle vychytávka pomůže i některým dalším maminkám.

Jak taková bolest vypadá? 
UKÁZKA POSLÍČKŮ DEN PŘED PORODEM
Někdo jí přirovná k menstruační v podbřišku, mě se častěji týkají křížové bolesti v zádech a nyní také dost nepříjemné a velmi silné tuhnutí bříška s bolestí od podbřišku, k zádům až do stehen. (tuhnoucí bříško se dá přirovnat ke tvrdosti čela) Jak mi ale prozradila paní doktorka, tak takové tuhnutí může přijít i s protahováním miminka, jak je veliké, tak se napíná a děloha na to reaguje aktivně. (nepodcenovat tuhnutí bříška dříve než před termínem - tedy 38týden)

Co jsou poslíčci?
Poslíčci jsou falešné kontrakce, které nemají za úkol vypudit miminko z dělohy ale připravit tělo a dělohu na porod samotný, tedy takový trénink. Některé ženy je ani nepocitují, já sama se s nimi u prvního dítěte nesetkala vůbec a u druhého jsem se s nimi celkem dost seznámila již od nějakého 25týdne těhotenství, třetí těhotenství mě provázejí cca od 32 týdne. Většinově přichází cca 2týdny před samotným porodem, ale každá jsme jiná. 

Jak poznáte, že to nejsou poslíčci? 
Kontrakce jsou pravidelné a jejich intenzita se zvyšuje, vždy raději jedte do porodnice, případně vás pošlou zpět :) Pokud jsou bolesti dříve než před 35 týdnem pravidelné, určitě odjedte dříve. Pomoci vám může teplá vana a sprcha v oblasti bříška, pokud se vše zklidní, tak se nic neděje, pokud se to rozjede ve větším tempu, tak je čas.

Dále jistě najdete spoustu informací na internetu.

Anet, co měla včera termín a stále jen panikaří, zda to je už to ONO, ačkoliv už by měla být prozřelou matkou, co porodí potřetí.

EDIT: UŽ MÁME MIMINKO NA SVĚTĚ, ROZHODLO SE DEN PO NAPSÁNÍ TOHOTO ČLÁNKU. ČLÁNEK NA TÉMA "MŮJ TŘETÍ POROD" MŮŽETE ČEKAT JIŽ BRZY.

Žádné komentáře:

Okomentovat