středa 10. ledna 2018

Recenze - Žena v okně - A. J. Finn

Krásný den,

tak jsem se zase pustila do nějaké té beletrie. Ač jsem to vůbec netušila, loni jsem přečetla na mé poměry (jako kupa dětí, dvě práce, blog, různé projekty, charita a sto tisíc doktorů krát dvě stě) skoro čtyřicet knížek. (protože ne každou vám představím, tak ještě chystám souhrn všeho, co jsem loni přečetla, včetně knih o autismu)

Kdy to herdek filek čtu? Samotnou by mě to zajímalo.

Kdysi mě strašně moc nadchla knížka Zmizelá, pak jsem kupovala zuřivě podobné knihy, ale vždy přišlo jen zklamání, tak jak to bylo tentokrát?

Originální popisek knihy: Anna Foxová žije sama, uzavřená ve vlastním světě. Ze svého domu nevychází, dny tráví popíjením vína, sledováním starých filmů… a špehováním sousedů. Jednoho dne se do domu přes ulici přestěhují Russellovi, na pohled normální rodina. Jenže pak Anna zahlédne něco, co neměla. Její už tak nejistý svět se začne rozpadat a na povrch vypluje tajemství

Kdo je autorem knihy?
A. J. Finn je pseudonym Daniela Malloryho, který studoval na Oxfordu a při doktorandském studiu se zaměřil na detektivní literaturu. Bývalý literární kritik, pracovník prestižního londýnského nakladatelství Little a milovník starých filmů (což se také odráží v jeho díle). Současně pracuje na vedoucí pozici v nakladatelství Harper Collins. Jeho debut Žena v okně byl distribuován ihned do čtyřiceti zemí světa.

OBSAH KNIHY
V roce 2017 se roztrhl pytel, ba téměř rozsápl, s tituly, kde figuruje v názvu nějaká ta žena, či dívka. Ačkoliv jsem se zařekla, že do knížek, které slibují jakoukoliv podobnost s jiným titulem, už ani nenahlédnu, tak jsem opět udělala výjimku.

Tentokrát jsem nesáhla vedle, poprvé jsem dostala alespon trochu podobně gradující knížku. Nevím, čím to je, ale čím dál častěji jsou hlavní hrdinky nějak zhrzené dámy, které nemají daleko k lahvím alkoholu všeho druhu. Tady pak přijdou také notné dávky léků, protože hlavní hrdinka Anna trpí agorafobií, což je strach z opouštění bezpečného domova (velmi stručně řečeno). Anna celé dny "slídí" za oknem, sleduje cizí životy, telefonuje, schází se s terapeutem kvůli své poruše a také s fyzioterapeutkou, s kterou cvičí. Objednává víno značky Merlot po bednách a pomáhá jako bývalý pracovník v psych. sféře pro děti, dalším lidem s podobným postižením skrze internet. A pak se nastěhují nový sousedé...

Kniha je napsána velmi lehce, čte se prakticky sama, tedy vhodná i pro lidi mého typu, co čtou leda na záchodě, nebo u dětí v pokojíčku na zemi a po zádech jim poskakují skřítci. Kniha je plná překvapení a možná je to mou únavou ale hned u první takové zápletky jsem vykulila oči, samotný závěr je však perfektní a propracovaný, i když velmi pozorný čtenář se dokáže nenechat zmást.

Dávkou zvratů bych se nebála přirovnat ze svého pohledu ke Zmizelé, rozhodně ale Žena v okně dosahuje vyšších kvalit než neskutečně vlekoucí se Dívka ve vlaku, s kterou je kniha srovnávána, snad kvůli tomu alkoholu u hlavní hrdinky.

Občas až příliš dlouhé převyprávění různých scén ze starých černobílých filmů. Může to dělat problém především těm, kteří si rádi vyhledávají zmíněné informace z knih, názvy alb, filmů, míst, pak zkrátka stráví mnoho času u googlu.

Za mne velmi příjemné čtení.

Anet

Nejlevněji si můžete knihu vyhledat zde: https://www.srovname.cz/a-j-finn-zena-v-okne/srovnani-cen/k.4024918

Ukázka:
Zvedám fotoaparát k jeho hlavě. Mému Nikomu D5500 toho moc neunikne, zvlášt když je osázený teleobjektivem Opteka. Vidím rozčepýřené mastné vlasy, tenké levné brýle, náznaky strniště v mělkých prohlubních tváří. O své boty doktor pečuje lépe než o obličej.

Přesouvám ohnisko pozornosti k číslu 212, kde se Rita a obchoďák překotně svlékají. Mohla bych zavolat na informace, zjistit si její číslo a telefonicky jí varovat. Neudělám to. Pro slídění platí stejná zásada jako pro fotografování přírody: nevměšovat se to přirozených procesů.

Žádné komentáře:

Okomentovat