pondělí 2. března 2015

Ultra rychlý recept na (PALEO) muffiny bez pšenice..


Ultra rychlý recept na zdravé (PALEO) muffiny bez pšenice!

Jak taková pochoutka vypadá? Illu z módního okénka mimo jiné i báječně tančí v kuchyni. Pojďme se na to podívat.
Když mi kamarádka řekla dnes ráno, že dělá paleo muffiny, musela jsem si od ní nechat poslat recept, protože jsem právě dnes skončila s paleo whole30 :) (pokud někdo neví oč jde, strýček google rád poradí) http://whole30.com/ musela jsem zhřešit něčím, co je povolené v paleo primal, pokračuji v paleo primal dál (odlehčená verze)…

Ale zpátky k receptu, takže jsem si přečetla recept, mrkla jestli mám doma všechny ingredience a když jsem zjistila, že vše co k tomu potřebuju doma mám… Moje srdce zaplesalo radostí...



K receptu tedy na muffiny potřebujeme :

40g kokosové mouky
20g kakaa (já jsem použila RAW kakao)
půl lžičky kypřícího prášku (prášek do pečiva – nejlepší je od Dr. Oetker a jelikož neobsahuje pšeničnou mouku, ale kukuřičnou)
špetička soli (já použila mořskou)
5 lžic kokosového oleje – roztátého
3 lžíce roztátého medu – kvalitní (agávový, včelí) já použila kvalitní med přímo od včelaře
3 vajíčka 

Postup:
      Zapneme troubu na 180°C a necháme nahřívat.
V míse smícháme kokosovou mouku, kakao, sůl a kypřící prášek.
 Poté přidáme 5 lžic kokosového oleje, promícháme, přidáme med, promícháme a nakonec vajíčka. Poté  vše ještě jednou pečlivě promícháme, až nám vznikne tekutější těstíčko.
Připravíme si silikonové nebo papírové formičky (pokud budou papírové vložila bych 2 do sebe pro silnější stěnu) a těstem je začneme plnit. Dávejte pozor, těsto bude kynout, takže je plníme do max ¾ výšky formiček.
Vložíme je do trouby a pečeme při stálé teplotě 15 minut.
Po 15minutách píchneme do muffinu špejlí a pokud je špejle ještě opatlaná od těsta necháme je péct jestě max 3minutky :). (hospodyňky určitě fígl se špejlí znají - jejich zásoba je doma nekonečná snad u každé ženy, že?) 
Po pečení muffiny vyndáme a můžeme je hned pojídat. 
Pozor na spálené rtííky - hned se po nich zapráší..

Muffiny můžete jíst teplé ale i studené, můžete si je jakkoli dozdobit, fantazii se meze nekladou.
Hotová verze muffinů (kokosovou mouku jsem měla hrubší..)

Vaše Illu