úterý 28. dubna 2015

Jak jsem propadla šperkům - aneb Kvíkovy korálky

Krásný den,

dlouho, předlouho, slibuji článek o svém tvoření a konečně se na něj vrhám. Velmi nesměle, protože mé tvoření má pořád ještě much jak v kravíně...

Ale co by to bylo za ruční práci, když by neměla punc osobitosti.. :)


Jednoho krásného dne se mi strašně zalíbily kdesi na webu, či facebooku, nádherné velké korále. Za nějakou dobu, jsem si jich někde všimla znovu a protože se kolem rojilo čím dál víc odkazů, byla jsem víc a víc zvědavá (znáte to, prostě někde kliknu a už mám sérii reklam, že by to vydalo na seriál Tak jde čas). A protože zjistím, že ta sranda je fakt drahá, řeknu si, že na tom nemůže být zase tak moc nic těžkého - to jsem se zase jednou spletla, stejně jako když jsem prvně cvičila Jill (jooo hopsání, hej tam a hej sem, a pak po 3 minutách doufám, že brzy bude konec a že nezdechnu nadobro).

Nakoupila jsem nějakou hmotu a vytvořila zuřivě svůj první kousek na který jsem byla velmi hrdá, ale po nějaké době jsem přišla na to, že to je fakt hnus fialovej.. :D A tak jsem googlila a googlila a hledala dál. (ještě jsem ani nenapsala o co šlo - o fimo hmotu, neboli polymery) Našla jsem si několik návodů  a dala se do díla a bylo to určitě o dost lepší. A tak jsem zuřivě tvořila dál, dokonce to někoho natolik zaujalo, že si to chtěl koupit - no páááni. Prodala jsem prvních pár kousků a blížili se Vánoce - a mamka v práci prodala obrovské množství korálků na lanku, naušnice a další věci. Mě se přitom na krku houpal jeden kousek, co jsem si koupila a byla z něj šíleně vyplácaná.

Ještě před Vánoci mi mamka ke 30tinám pořídila bezva výbavičku, strojek na těstoviny, akrylové válečky, řezátka, napichovátka a blbinky navíc. A začala jsem také ve velkém nakupovat komponenty a vyhledávat levné ale přitom kvalitní dodavatele.

Když jsem vytvořila facebookovou skupinku, potřebovala jsem název - mladšímu synovi říkáme Kvík - Kvík moc rád korálky kradl a pohazoval všude po bytě, a v neposlední řadě se s nimi snažil přikrmit.. :D Kvíkovy korálky a jejich logo bylo na světě.. :)


Jenže mi polymery nestačily a potřebovala jsem zkoumat další vody, a tak jsem se věnovala dřevěnným výsekům, pak kovovým hračičkám. Nechybělo dlouho a vyhledávala jsem v antikvariátech a bazarech věci, z nichž by se dali udělat naušnice. Staré knoflíky, kousky všeho možného. Vrtala jsem do lega, pastelek, ořezávatek, gum, propisek, řezala, sušila.


A zase mi to bylo málo..:D A tak jsem se vrhla do různých náramků s jmény, komponenty, ze zipů. A někdo řekl spojení "modistické šperky" a tak jsem se vrhla i na tohle.. :)


Protože jsem si udělala už i profil na fleru - Fler
a facebookovou skupinku - Kvíkovy korálky na facebooku
tak jsem si pořídila i živnostenské oprávnění.

Pak přišly String Art šperky - metoda našich babiček hlavně na tvoření obrázků. Netrvalo dlouho a objevila jsem Steampunk šperky a ty mě vážně nadchly. Tak jsem kuchala hodinky a znovu obcházela zastavárny a další obchůdky.

Netrvalo dlouho a objevila jsem pryskyřici, strašně ráda tvořím na požádání, na výzvu, co by lidi rádi, šnůrkuju a blbnu a ačkoliv jsem to začala dělat, jen abych měla něco pro sebe a levnějšího, tak nakonec toho mám doma hromadu - kolem 200 různých náhrdelníků a zhruba 500 párů naušnic, čelenky, klíčenky, záložky do knížek, náramky, prstýnky a už přemýšlím co bych kde dělala dalšího. Tvoření je jako mor, báječně si u toho odpočinu a mám velkou radost, když vidím, že si někdo naušnice ode mě vezme k nějaké příležitosti a cítí se v nich skvěle.. :)

Budu ráda, když mě navštívíte i v mém tvořícím světě, v mém světě odpočinku a rozhodně ne přivýdělku, protože jsem stále v mínusu.. :D Vždy mě napadne něco nového, nakoupím materiál, něco padne na první nepovedené kousky a tak, no znáte to. Budu muset vyrazit i na nějaký ten Bleší trh, jinak mě to zruinuje.

Tak krásný den přeji - joo dneska jsem objevila další metodu, úžasnou moosgummi... :D

Vaše Anet

Žádné komentáře:

Okomentovat