čtvrtek 25. února 2016

Recenze - Posilování středu těla - Abigail Ellsworthová

Krásný den,

na mateřské člověk "uvadá". Má na mozku mlíko a jeho nejlepší kámoš je žvatlající kojenec či batole. Vrcholem dne jsou pak nepříliš inteligentní dětské pořady.

S knížkou tomu částečně můžeme utéci, a pokud je ze série sebevzdělávání, je to malá výhra :) K mému oboru patří posouvání vědomostí. Svět fitness a sportu se mění s každým dnem a s ním přicházejí i nové poznatky. Když máte papír s licencí, neznamená to, že rozumíte, je třeba číst, poznávat a zkoušet (a někdy ani to nestačí).

Co jsem si to tedy k té mateřské vybrala?

Originální popisek knihy: "Každý pohyb, který během dne uděláte, zcela závisí na svalech středu těla – ty totiž stabilizují trup a pánev a umožňují končetinám, aby se správně pohybovaly. Se silnými svaly středu těla bude váš pohyb účinnější a snadnější. Ale jak je správně procvičit a posílit? Tato kniha vám pomůže začít. Dozvíte se, které svaly do této skupiny patří, a také jak vzájemně spolupracují. Poté se naučíte širokou škálu cviků, jež tyto významné svaly stabilizují a posilují – včetně cviků Nová dimenze na pěnovém válci, díky nimž cvičení získá úplně nový rozměr."

Kdo je autorka knihy Abigail Ellsworth?
Abi je vlastníkem doktorátu z fyzioterapie na Slippery Rock University v Pensylvánii, a je kvalifikovanou odbornicí na pilates. Mimo jiné je také majitelkou pilates centra, ve kterém naleznete také welness a různé terapie. Publikovala již několik studií o aktivitě těla a nejúčinnějších typech cvičení. Specializuje se na stabilitu svalů středu těla a rehabilitaci páteře.

OBSAH KNIHY
Kniha je zaměřená, jak již prozradí sám název, na posilování středu těla. Začíná pěkně od začátku a to od popisu a anatomie těla. Pak už jde vše postupně v rozdělení podle kapitol. Protažení (dopodrobna vysvětlené), zvýšení síly a posílení stability.

Kniha je opravdu moc hezky udělaná, za mě obrovské nadšení a to i z pozice fitness trenéra. Názorné ukázky mnoha cviků s nádherně vykreslenou prací svalů, jež zrovna zabírají (dokonce rozděleno i na svaly méně zapojené a více zapojené). Nechybí popis, k čemu který cvik slouží a pro koho cviky nejsou vhodné (např. nevhodnost při vysokém či nézkém tlaku, při problémech s páteří, problémech s rameny, zápěstím apod.).

Dále velmi kvalitně provedené fotografie a obrázky upozornují i na chyby, a zároven je vždy prostor i pro modifikace cviku v obtížnější variantě (např. u kliku i 4 další obtížnosti v základní pozici).

I pro mne měla kniha přínos, protože jsem objevila další cviky, o kterých jsem netušila. Vše je v českém jazyce, tedy některé cviky vás názvy i pobaví (např. "mačkání citrónu"). V závěru se setkáte i s několika ukázkami vzorových tréninků od začátku do konce aby nebylo nic zanedbáno.

Bonusem je krásný přehledný plakát s anatomií a několika cviky. Jedna část knihy je věnována také cvičení s pěnovým válcem, jež je momentálně velmi populární. Také obsahuje cviky s míčem a to jak velkým gymnastickým, tak malým a někdy si můžete cvičení ztížit ručníkem.

V tomto případě za mne 10hvězdiček z 5 a velké nadšení.

Knihu zakoupíte např. zde: http://www.albatrosmedia.cz/posilovani-stredu-tela-anatomie.html

Anet

Na konci recenze je pro mne zvykem vložit krátkou ukázku, zde to ale nebude v textové ale v obrázkové formě.