úterý 4. července 2017

Recenze - Život je Raut - Vývařovna.com

Zdar holky,

tak si tak vybírám knížky a v tu vidím mezi novinkama dost zajímavou obálku, vypadá to jako srdce na stolku, nebo popelník a divný nedopalky, nějaký vnitřnosti či co a já se rozhodnu, že tohle musím mít, at je to, co je to! On je to nakonec RAUT, tak to nemůže být prostě špatný a už z názvu čuju pěknou čurinu.

O co teda jde?

Kdo jsou autorky knihy Hannah, Daniela a Jana?
Hannah: Miluje kebab, smažák a seriál Dallas. Narodila se v Teplicích, žila nějakou dobu v Londýně a Berlíně. Preferuje techno a ráda oživuje staré věci a vdechuje jim nový život.

Daniela: Má ráda cestování, kulturu a politické dění. (jakože cože?) Celý život se pohybuje ve velikostech 34-40 a vlastně jí tak nic ani nechybí.

Jana: Holka z Jilemnice, které formovala vkus manga, anime a zděděný hadry. Hospody, kapela Placebo (nám hráli na svatbě) Itoška a pizzošky.

Společně tvoří blog: http://www.vyvarovna.com/

OBSAH KNIHY
Je "páteček", já snědla krokety s tatarkou, vypila dvě dvojky vína, stáčenýho, z noname vinárny a pouštím se do tohoto článku, protože si myslím, že by to nemělo být strojený ale umaštěný jak papír od salámu.

Přijde balíček a společně s dětma ho rozbalím. Ihned zbystřím, protože mezi knížkama se octne něco jako brožovaná kniha. Ty vogo, tak to jsem nechtěla, nesnáším to, nedá se to ohnout, číst, tu verzi knih prostě nemám ráda.

Spletla jsem se! Ta knížka má jen úplně jinou obálku, než jste zvyklý a vypadá prostě brožovaně (dle mého oka).

Zběžně prolistuju a vidím, že i graficky je ztvárněná úplně divoce. Protože druhý den je víkend a já se jdu opalovat dolů ke kontejnerům - ano čtete dobře, tak to prostě u nás je a nikde jinde místo není a sem na mě můžou děti házet předměty z okna (což samozřejmě nejvíc baví manžela), tak beru knížku sebou.

Po pár řádcích jsem doma, tohle je žrádlo, tohle není, co jsem čekala, tohle není žádnej receptář, není to vystajlovaný a na nic si to nehraje. Je to prostě prasečinka, je to ryzí a ženský a sedne to jako prdel na hrnec, hlavně třicítce jako jsem já, jako jste vy - nebo minimálně budete, či jste byla.

Kdo by nejedl smažák, kdo by nejedl blafy z kuchyně ze školy, kdo by nejedl skvost gastronomie chlebíček. Kdo nepil nikdy levnej šampus a krabičák, kdo nikdy nic nepředstíral a kdo se nesnažil ta kila z těch prasáren od krabích tyčinek počínaje až k prstům kapitána Igla konče, zachránit vegetariánstvím? - MINIMÁLNĚ.

Neoholit si nohy kámo, mít orgasmus, štourat se v nose, bejt přirozená, hladová a stavit se v Pekáči (Mekáči). Svět se nezbořil. A Dallas? No jéje, Dallas a sladkej Boby! Bazén a pohodička a fascinace tím, že NIKDO, NIKDE, NIKDY neplatil!

Miluju to! Tenhle blog, z kterého to všechno vyšlo - z VÝVAŘOVNY, jsem naprosto neznala a to by se jeden mohl považovat za blogerku a zná naprostý prd.

Ještě víc mi ale sedlo, že jsem všudybílek, zastavit se na smažáku na Letný? No problem, tam to znám, chlebíčky? Tam přece taky, všechna ta místa z knihy znám. V knížce se objeví Semily, ty hele pocházím z Turnova, zase to znám. A všechno graduje tím, že vrchol cestování se nachází v Žamberku v parku, no jéje, však odtamtud pochází můj manžel a celé dětství jsme tam jezdili na dovolenou.

Tahle knížka mi sedla, rozesmála mě, je krutá, je střízlivá, je syrová. Nehraje si na nic, nic nechce, nic nepředstírá. Slovník obohatí o slova jako pí*a a nebojí se toho (já jo). Je upřímná a vtipná, trošku zvrhlým způsobem - protože SEX VE MĚSTĚ ever. Kámošky milujem a tuhle knížku chcem. Holky zkrátka píšou na pár témat a každá má jiný názor a absolutně svůj.

A kam jí zařadím v knihovně po vzoru na blogu Vývařovny já? Fláknu jí rovnou vedle Chucka Palahniuka, protože tam si myslím, jí bude hodně dobře.

Pokud máte výstřední kámošku, pokud vás nerozhodí jen tak něco, kupte si to!

Anet

Žádné komentáře:

Okomentovat