čtvrtek 14. prosince 2017

Recenze - Cooking with Šůša - Michaela Šupáková

Krásný den,

poslední tip na kuchařku v tomto roce, tedy pokud se nestane nic, co by mě donutilo zase něco koupit :D

Miluju vaření, to všichni víte. Miluju vaření ač mám děti, co nejedí, vážně, jsou to brethariáni až se z nich kouří, krom nejmenšího, který zase denně snídá papír, okusuje létající talíře a babičce odkusuje pěnové míčky.

Dost o tom, jak šílená jsem matka... Kterou kuchařku tu dneska máme?

Originální popisek knihy: "Ať už jste vegetarián, trpíte alergií na lepek nebo jednoduše milujete zdravý životní styl, je pro vás tato kniha přesně ta pravá. Nemusíte v kuchyni trávit hodiny, abyste vykouzlili báječné a chuťově dokonalé jídlo. V kuchařce naleznete přes 60 bezlepkových a bezmasých receptů na každý den, pro různé příležitosti a rozličné chutě. Jejich příprava je rychlá, jednoduchá a bude vás především bavit."

Kdo je autorka knihy?
Míšu nikdy vaření nebavilo, i kdy měla mámu kuchařku, možná právě proto. Vede blog z kterého jsou čerpány recepty pro knihu. K blogování se dostala přes její oblíbený film Julia and Julia. A stejně jako třeba spoustu z Vás, miluje sport a aktivně cvičí doma. Miluje cizrnu, kokos, skořici a víno.
http://cookingwithsusa.blogspot.cz/p/blog-page.html

OBSAH KNIHY
Tuhle knížku jsem na férovku dostala od http://www.albatrosmedia.cz/, protože jsem se zúčastnila fantastické akce v rytmu blogerské merendy. Pořád se nepovažuju za blogerku a i když pořád sledovanost stoupá, jsem tak trochu v rozpacích.

Byl to můj vánoční dárek (mimo jiné - přežrání avokádovou pomazánkou se jistě odpouští, ale byla LEGEN - POČKEJ SI - DÁRNÍ, ten seroš nesnáším, ale sedlo mi to tu).

Naprosto první kuchařka, kterou jsem měla v rukou, a hned první nalistovaný recept jsem uvařila, "čočkové kari" a výsledek? Manžel nadšený a já rovněž, ačkoliv musím podotknout, že to, jaká jsem kuchařská guma se odrazilo i zde, z třiceti minut, které byly uvedené v kuchařce, jsem udělala tak pětapadesát.

Pojďme si tedy říct jaká tahle kuchařka je a zdali tam i vy najdete to pravé ořechové.

Začnu nedostatkem, Míšo, kurnik, příště si prosaď látkovou záložku, protože, kdo se tím má pak prohrabávat, když má ruce jako čuně?

Začátek je prostý, krátký úvod, který vás neodradí a hned pokračujeme obsahem, ten je rozdělený na:

- snídaně
- nápoje
- polévky
- hlavní jídla, snacky
- saláty
- pomazánky
- dezerty, sladkosti

Už teď slintám, protože ty fotky, no radost pro vaše oko a jak víme, všichni nejdříve jíme očima, to, že to na našich talířích pak vypadá jinak, to je věc jiná.

U snídaní vypíchnu kokosovo rýžovou kaši s červeným grepem a ovocný crumble, áách, to prostě chcete. Nápoje skýtají skvosty jako kávové mojito nebo kešu kakao. Polévky? Cuketa, chřest, dýně, kokos, chcete vědět jaké další? Mějte jí prostě doma.

Recepty jako citronové jáhloto s hráškem, kari z červené čočky, po kterém se můžu utlouci, nebo květákové kari.

Bramborový salát z červené řepy, malinová marmeláda, domácí muslli tyčinky, pomazánka z pečeného květáku. Mrkvový dortík s kokosovou šlehačkou a grilované nektarinky s vanilkovou kešu omáčkou.

A víte vy, co je jídlo nazvané Baba ganuš?

Knížka ztvárněná opravdu přirozeně bez okecávek okolo, u receptů je uveden úvod od samotné autorky, následuje výčet surovin a postup. nechybí doba, kterou potřebujete na kuchtění (ač to je spíše ilustrační) a množství porcí na uvedený recept. Dále se zobrazují i ikonky s ohledem na potřebu mléka, či zda je recept čistě rostlinný.

V kuchařce nenajdete maso a lepek, najdete zde minimum použitého cukru.

Recepty zvládne opravdu každý, jsou jednoduché a není třeba nikterak záhadných surovin.

Pokud chcete rychle někoho ještě potěšit a nevybrali jste z mých tipů na facebookové stránce blogu, tak šup pro tento kousek.

Nejlevněji najdete zde: https://www.srovname.cz/michaela-supakova-cooking-with-susa/srovnani-cen/k.4030207

Anet

Ukázka:


Žádné komentáře:

Okomentovat