neděle 4. února 2018

Recept - Cukrfree čoko hvězdičky by Anet

Krásný den,

tak bylo na čase abych taky něco ukuchtila, a protože světem vládne vše bez cukru a taky jsem četla ted ty chytré knihy o tuku, dáme si něco úplně šíleně mňam. Jak jsem se vlastně k tomuto dostala? Kokosový olej jsem koupila mimořádně, protože byl děsně akční. Ořechy mám doma pořád, stejně jako ořechové máslo a čokolády i ty kvalitní, mi někdo neustále nosí.

Měla přijet návštěva a já napekla muffinky s arašídovým máslem, ale děti je zbodly ani jsem se nestihla otočit. Tedy přišlo panikaření, co ke kafíčku asi tak vykouzlím, aby to bylo i super rychlé. A huráá bylo to na světě. (kdysi dávno jsem něco podobného viděla, také se pojilo jakési cukrovíčko arašídovým máslem, tak proč to nevyzkoušet takto)


RECEPT
(na 8 hvězdiček - ale dle vašich formiček může být víc, nebo méně)

40g kokosového oleje (bud už rozpuštěný teplem, nebo rozehřejeme postupně)
40g 70% a víc procentní čokolády bez přidaného cukru (může být i raw kakao, kakaový prášek, případně kakaové máslo)
20g oříšků (jaké máte rádi, já dávám mix)
arašídové nebo jiné oříškové máslo

Pokud přidáte med, dopřejete si luxus téměř Toblerone čokolády.

Můžete přikápnout vanilku, skořici, chilli - prostě si to vytunit dle chuti.

POSTUP
V plecháčku rozpustíme čokoládu s kokosovým olejem, dáváme pozor, aby nám nezačala probublávat. Ořechy si rozemeleme, nebo nadrtíme, nastrouháme - zkrátka dle možností. Vše smícháme.

Připravíme si formičky, buďto formičky na cukroví, muffinkové formy, případně silikonovou formu (v mém případě na hvězdičky), nebo klidně nalijeme na menší tácek, pokud nic doma nemáme. Do formiček nalijeme trochu směsi na dno a dáme cca na 10 minut do mrazáku.

Poté vyndáme a potřeme arašídovým či jiným máslem, opět vložíme cca na 5minut do mrazáku. Vytáhneme a polijeme zbytkem směsi a alou zase do mrazáku.

Konzumujeme rovnou z mrazáku, čokoládky poměrně křehnou a hrozí upatlané ručky, tedy hostům podávat s ubrousky :) Je to super dezertík schovaný v mrazáku, kdy ho můžeme vytáhnout v případě chutí.

Přeji dobrou chuť, a protože jsem se poslední dobou rozvařila, tak si příště dáme těstoviny s avokádovou omáčkou.

Anet

Žádné komentáře:

Okomentovat