neděle 27. září 2015

Říjnová cvičební výzva - co bolí to roste..

Krásný den,

tak se zase měsíc s měsícem sešel a upřímně kolikrát si říkám, že měsíc končí po 3 dnech, někdy mi přijde, že se nestihnu ani otočit a už je měsíc nový a já zase něco sepisuju. Je to jako s dětma, uklízím a za mnou se tvoří tlaková vlna.. :D

Tenhle měsíc mě zmáhá únava, škola staršího, terapie, nočník, všechny ty preventní lékařské prohlídky, nemocné děti, manžel v práci, návštěvy, obě děti narozeniny, neteř narozeniny, pořád hrozný hukot..

A do toho se překonávat a trénovat na můj 10km běh, strach a obavy.. :) Takový maliličkatýSpartan race.
Motivační

No ale jsme tu od toho, co se bude dít v říjnu, v říjnu si opětovně zopakujeme celé kolečko s Jill. Já jsem odcvičila 4 kousky a chci to napravit a podle debat to zanedbalo více lidí, co naplat bylo hezky, běhá se dobře, kolo nenecháme zaprášit, brusle se musí hýbat a plážovej volejbal jde hrát i bez plavek.. :D A původně je program sestaven na měsíce dva.

Tedy tady plánek na říjen. :) Ti co jsou od Malého prince, mají videa dostupná jinde - jinak jsou online zde: http://marriemm.rajce.idnes.cz/Nove_-_Jillian_Michaels_-_Bodyshred/

Dále pokračujeme v rytmu samby - vysvětlivky zde:

POKUD JSTE NOVÁČEK A CHCETE SE PŘIDAT KONTAKTUJTE MNE PŘES KONTAKTY

Tedy nejdříve pravidla která si připomínáme a nováčkům je oznámíme.
Moc Vás prosím, abyste respektovali sestavení pravidel, opravdu to není cucané z prstu, je to dlouho zkoušené a testované od dubna, je velmi náročné vycházet vstříc všem, každý má jiné možnosti, každý jinou kondici.

Jak co počítáme?
 
Vše počítáme od 2,5km které urazíte v kuse.
Běh, chůze a rychlochůze se počítá to co reálně ujdete - minimum pro zápočet je 2,5km
Brusle, koloběžka a veškeré stroje jako je eliptical, rotoped, se výkon dělí dvěmi - minimum pro zápočet je 5km


POZOR - NOVĚ JE V PRAVIDLECH, ŽE ELIPTICAL A ROTOPED JSOU LIMITOVÁNY MAXIMÁLNÍ ČASOVKOU V PODOBĚ 2 HODIN a MAXIMÁLNÍ VZDÁLENOST 50KM (DĚLENÝCH 25KM) (což třeba časově odpovídá u elipticalu na 40km u fyzicky zdatnějších - má to vytvořit podmínky pro zlepšování se a zároveň částečně omezit znevýhodnění těch co doma stroje nemají a ani na ně nemohou zajít do fitcentra pokud jsou z vesnice)

POZOR - NOVĚ SE TAKÉ POČÍTÁ PÁS - DĚLÍME HO 1,5X - TEDY SE POČÍTÁ OD 3,75KM Vyjímku má stepper, který se počítá od 2,5km s přepočtem kroků 1400kroků/1km
POZOR - Kolo se dělí třemi - minimum pro zápočet je 7,5km a je limitováno horní hranicí 100km


Novinky v pravidlech mají setřít rozdíly, z řad výherců všichni jezdí na kole, nebo strojích. Na letní sezonu se pravidla zase upraví jinak.
 
Skupinové lekce (jako tenis, pink ponk, Flow-in, badminton, zumba a další) se počítají od 50minut za 2,5km - minimum pro zápočet je tedy 50min, aktivity si můžete sčítat např. 2 hodiny tenisu (upozornění dalších 2,5km se započítává až za dalších 50min)
Vyjímku má plavání - bud se bere 50min. za 2,5km - anebo tu máme borce co plavou na kilometry.. :D

Cvičení doma a posilovna (včetně TRX ) se počítá nově od 35minut za 2,5km (pohyb si můžete sčítat např. - 25min HIIT -  15min. bříško a 30min. joga) - dalších 35min. dalších 2,5km. (průměrně tedy vychází podobně jako chůze - pokud nejdete s dětmi rychlostí 2km v hodině.. :))

Co se nepočítá? - nepočítáme pohyb který je za méně než 2,5km (tedy 1,9km pak půl hodinky pauza a pak další kilometr), dále pohyb po obchodech, pohyb v práci - mělo by jít vždy o pohyb navíc v rámci dne.  Také se nepočítá když někam jdete 1,9km tam pak hrajete badminton a pak jdete zase 2km domů - počítá se pouze v případě, že jdete 2,5km pak máte skupinovku a pak jdete opět 2,5km.


Toto sčítání mezi aktivitami a sporty se počítá pouze u běhu a chůze.

Dále se nepočítá rotana a švihadlo, obruč, z důvodů nezapočítatelnosti vzdálenosti - můžeme si ho přičíst k cvičení jako zahřívací proces.

Stále se bojuje v týmech a jednotlivcích - nicméně ZMĚNA nastala i zde: nově se jednotlivci počítají zvlášť muži a ženy. A další změnou je, že v každém jednotlivém týmu, smí být pouze dva muži (přeci jen co si budeme namlouvat - tělesné dispozice máme opravdu jiné) 

Dále udělejeme za nesportovní chování, podceňování svých soupeřů, vysmívání se, znehodnocování něčí aktivity žlutou kartu v podobě strhnutí 50km z dosavadního výkonu - druhá napomínka je kartou červenou, a ztrátou 100km.

Odměnou je Vám diplom za první tři místa v týmech a jednotlivcích, a případná malá odměna, kterou si dáváme mezi sebou. Velice děkujeme všem co se na výzvě podílejí, at organizátorsky, tak malými dárky. 

No a opětovně začínám s tréninkem Crow pose

Co se týče dalších věcí, informace naleznete na skupince.. :)

Co se týče začátečnického plánku - doporučuji Lednovou výzvu: http://zdravakrasna.blogspot.cz/2014/12/lednova-cvicebni-vyzva-pro-zacatecniky.html

Případně výzvu z minulého měsíce: http://zdravakrasna.blogspot.cz/2015/08/zarijova-cvicebni-vyzva-stale-jsme-na.html

Potřebujete především dobrou náladu a spoustu energie, kterou já teď musím z něčeho načerpat.. :) Kariho matku, nějaké ty činky, či jejich náhrady, silnou vůli a lásku ke sportu společně se zdravýma nožkama.. :)

No a brzy představím výzvu "DO FITKA" od 30ti denní výzvy, kterou bych chtěla v rámci možností vyzkoušet.. :)

Anet