úterý 19. ledna 2016

Domácí zmrzlina nejen pro děti

Krásný den,

leden je ve znamení písmenek ale nejen to, také změn doma a nových receptů. Vždy mě lákalo dělat domácí zmrzlinu, jako dítě jsem milovala tu z prášku (dneska se už asi nedělá), líbila se mi ta prášková chuť, a zbožňovala jsem, když se ta umělá vůně rozlila po bytě, když mamka začala šlehat.

Dneska jsem velká a musím bránit děti, ale i sebe, před všemi umělotinami nové doby a tak co lze, děláme po domácku.

DOMÁCÍ ZMRZLINA

Nejjednoduší věc na světě, nevím jak jí dělají recepisové na světě (tedy kuchtíci) já na to šla od lesa a to doslova, v létě jsme nasbírali borůvky, maliny, jahody, rybíz a tak všelijak, a protože jak to tak bývá, děti prostě v době, kdy to roste, na nic chuť nemají, tak šly různé směsky do mrazáku. Do mrazáku šel také banán, ačkoliv ten nepřišel z lesa, kam by také chodil, když nemá nožičky :)

Mražené ovoce jsem vyndala, hodila do mixéru (u mě vede tyčový mixér Philips, zvládá naprosto vše už léta letoucí, včetně mletí ořechů), přidala pár lžic mléka a rozmixovala. Vualááá - první zmrzka na světě.

Poté jsem vyndala banán, přidala k němu pár zbylých mandlí, zase trochu mléka, zapla přístroj a hotová druhá zmrzlinka.

Dozdobeno ovocem.

Recept:
Ovoce podle chuti, pokud chcete sladší zmrzku tak je dobrý banán, pokud máte rádi kyselejší ovocnou chut, není třeba doslazovat, např. lesní ovoce, ani medem.

Mléko podle hustoty, přilévám po lžících.(záleží i na všem mixéru) Můžete použít kokosové, sojové či klasické.

No a pak bud můžete rovnou baštit, či vrátit do mrazáku na později. Dozdobit podle fantazie (posypat kokosem, nebo strouhanou čokoládou), či přidat třeba k palačinkám dětem.

Přeji dobrou chuť
Anet

Pokud přeci jen dáváte přednost zmrzlině na klacíku a neumíte si udělat, tak v podstatě "bezpečná" zmrzka je Jahodový Mrož (at v kelímku nebo na klacku - vyjde vás hodnotově cca jako 1banán) nebo tvarohový Míša. Když už volíte zmrzlinu v kornoutku, tak sáhněte po smetanové, většinou jsou na tom lépe než doslazované ovocné (samozřejmě záleží na výrobci).

Žádné komentáře:

Okomentovat