středa 8. března 2017

Milujeme své tělo!

Krásný den,

každý z nás se už někdy zamiloval. První láskou bývá maminka, postupně to je Jiřík či Anička ze školky a časem se dostaneme až k vysněnému protějšku. Miluje své čtyřnohé miláčky, své děti, své rodiče, život je plný lásky. Ale milujeme i sami sebe a svá těla?

Kolikrát za život jste si řekla: "Jsem tlustá." Jen z toho důvodu, aby Vás někdo v okolí přesvědčil o tom, že to tak není, a vypadáte krásně? Abyste na sebe svalili pozornost, a bylo Vám dopřáno chvály, třeba i v jiném bodě života?

Základ by měl být ale v tom, že budeme milovat sami sebe, pokud u nás funguje "sebeláska", máme i notnou a potřebnou dávku sebevědomí a i naše tělo bude šťastnější. Myslete na to, že dokud se nenaučíte milovat své tělo, takové jaké je, nebudete spokojení, ani když zhubnete, stále si nebudete připadat dokonalý. K tomu potřebujeme základní pilíře a těmi jsou, už téměř notoricky známé složky:

- spánek
- kvalitní strava
- pohyb a sport
- pitný režim

Jakmile dobře spíme a nemusí to být dlouhé hodiny, protože i u spánku je kvalita více než kvantita, vstává se nám lépe a svět je hned "růžovější".

Pokud tělu dopřáváme dostatek těch správných potravin a naše strava je vyvážená, tělo je zdravější, cítí se lépe a i Vaše nálada je pak hned lepší. Po příliš velkém množství sacharidů ve stravě, jste častěji unavení a podráždění.

Znáte běžce, který by se neusmíval a nepomáhal, kde jen se mu naskytne příležitost? Já tedy ne. Každý sportovec vyplavuje hormony štěstí jak na běžícím páse, je uvolněný a tedy má více nakročeno k tomu, být sám se sebou spokojený.

Pitný režim, už jen doladí celý komplet, jakmile dostatečně pijete, nepocitujete tak silnou únavu, tělo se nezavodnuje a celkově je vám lépe.

Proč po dokonalosti toužíme?

Žádá si to dnešní doba, být skvělá, perfektní, úžasná. Staráme se o své děti, partnery, rodiče, přátelé, kamarádky, jsme hostitelky, pracující ženy a vždy se po nás chce perfektně odvedená práce, ale nechce jí po nás jen tak někdo ale chceme jí my sami. To my jsme k sobě tak náročné. A netýká se to zdaleka jen žen ale i některých mužů.

Je na čase se zastavit a říct si, jak se dostat k tomu, abychom se měly více rády.

- sepište své kvality 
Věděli jste, že většina z nás neumí pojmenovat téměř nic z toho, co děláme dobře? Neumíme se pochválit, za to ve vyprávění o tom v čem jsme příšerní, se celkem dobře vyžíváme.

- vaše ideální váha 
Zapomeňte konečně na nějaké scifi číslo, udělejte si rozmezník, vzpomeňte si na dobu, kdy jste byli nejblíže své "spokojené" váze. Nešlo pak už hubnout dál? Smiřte se a dejte si ono číslo jako svou ideální váhu, třeba se pak konečně posunete dál.

- aktivity, jež vás dělají šťastnou
Sepište si, co děláte ráda. Chodíte ráda s kamarádkou na kávu? Chodíte ráda běhat? Ráda luxujete? Čtete? Háčkujete? Nepřemýšlejte jen o tom, jak vypadáte, ale věnujte se tomu, co máte ráda.

- rovnováha ve cvičení
Zoufale vás nebaví cvičit zumbu ale stále tam chodíte, protože je to prostě moderní a sousedka říkala, že po tom zhubla? Vyprdněte se na to a běžte si za sportem, který Vás bude bavit. Snažte se sporty také vyvážit a věnujte se nejen posilování ale také kardiu a neméně důležitému odpočinku.

-odměňujte se
Čas od času je potřeba si udělat radost, znám spoustu žen, co si nekoupí nic jak je rok dlouhý a stále jen čekají, kdy si někdo vzpomene na ně. NE! Teď hned je čas koupit si třeba jen malý bloček, do kterého si napíšete své pokroky, nové recepty, nebo si kupte krásný kousek sportovního oblečení, at Vám jde ta péče o tělo, zase o kousek lépe.

- užívejte si dobré jídlo
Myslíte si, že zdravé jídlo je hnusné? Ale kdeže. Nejbarevnější a nejkrásnější talíře s jídlem jsou právě ty zdravé, už jste někdy viděli fotku krásně naservírovaného smažáku s hranolkama a tatarkou? Asi jste si sami odpověděli. Jídlo je radost, a pokud vám to pomůže, foťte si jídla, sdílejte recepty, vymýšlejte, učte se, vařte pro přátele. Kupte si perfektní krabičku na jídlo do práce.

- změňte prostředí
Všeobecně je známo, že když začínáme s čímkoliv, potřebujeme o tom mluvit a mluvit a mluvit. Obklopte se lidmi, kteří jsou na stejné vlně a salát v krabičce Vám pochválí a nebudou se Vám vysmívat.

- nebuďte paranoidní
Svět není postavený tak, že by na Vás každý zíral a ihned přemýšlel o tom, co jste za individuum. Tak tomu prostě není, každý máme své starosti, ale někdy se sami sebou zaobíráme natolik, že to až škodí. Kdysi byl v televizi průzkum, kde do kavárny vstoupili dva muži a měli na tričkách obří sprosté nápisy. Oboum přišlo, že se na ně každý divá a odhadovali, že za dvě hodiny si všimlo minimálně 90% lidí, nápisů na tričku, a něco si o nich mysleli. Při opouštění kavárny se další účastníci experimentu dotazovali, zda si všimli něčeho zvláštního. Pouhých 12% lidí si všimlo nápisů na tričkách a z nich polovině to nepřišlo nijak zajímavé. Ostatní uvedli, že nemají čas si všímat okolí a přemýšlet nad jinými.

- važte si sami sebe
Vždyt jste přeci úžasní!

- dávejte si reálné cíle
Vyzkoušejte nové věci. Omezte své špatné návyky a přijměte za své cíle, třeba některé z těchto bodů.

Pokud jste šťastnější, je takové i Vaše okolí, předáváte svou radost, svou energii dál, lidé Vás rádi vyhledávají, mají rádi, považují Vás za svůj vzor a to všechno přirozeně vede k tomu, mít se ještě raději.

A pokud se opravdu nemáte rádi, nebojte se a vyhledejte odborníka. Vždyť život není jen o čištění zubů, promazávání kůže, mytí vlasů ale i duševní hygiena je moc důležitá.

Ti nejsilnější a nejkrásnější lidé, jsou právě ti, kteří se mají rádi.

Buď takový i ty!
Anet