pátek 28. července 2017

Recenze - 21 day fix Extreme - Autumn Calabrese

Krásný den,

další odcvičený program, další zářez na paži. Tentokráte jsem odcvičila něco, co mě absolutně nadchlo, ještě jsem snad nikdy necvičila s takovou chutí a to opravdu téměř všechny workouty z daného plánu.

O CO TEDY JDE?
"21 day fix Extreme" je program na 21dní, který sestavila Autumn Calabrese pod záštitou Beachbody. Je to pokračující program po prvním plánu s názvem "21 day fix", kde se necvičí tolik s pomůckami a je vhodný především pro začátečníky.

O čem tedy program je, jeho obsah a rozpis tréninků vypíšu níže.

PROGRAM OBSAHUJE
- cvičení stanovené na 21dní
- cvičí se 7dní v týdnu
- každý den v týdnu je jiný trénink, zaměřený na různé partie těla
- tréninky jsou jak zaměřené na výbušnost, tak bříško, vrchní a spodní část těla, pilates, jógu a také bonusové tréninky
- každý trénink je v délce cca 34minut
- obsahuje vždy stejné zahřátí na začátku v délce zhruba 3minut
- obsahuje vždy protažení v závěru v délce cca 2-3minut
- v trénincích jsou zahrnuty pauzy na napití a vydýchání, většinou jsou zde kvůli tomu, že lektorka ukazuje, jaký cvik bude následovat, pauzy jsou různé, zhruba v rozsahu 10 - 25vteřin
- dá se najít aplikace, kde si odškrtáváte dané workouty a není třeba mít vytištěný plánek: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.beachbody.twentyonedayfix&hl=cs
- stravovací plánek pomocí malých krabiček, přiložen k originální verzi, kterou byste zakoupili, já jela pouze cvičení
- motivační hudba v pozadí cvičení
- cvičí se většinou několik kol (2-5) které obsahují různé počty cviků, každé kolo se pak vždy opakuje 2x
 - přítomna je slečna, co ukazuje modifikace cviků, kdybyste nezvládali

CO POTŘEBUJI K PROGRAMU
- činky lehčí, střední a nejlépe jednu opravdu těžší, ale záleží na tom, jak pokročilý jste, můžete si vystačit klidně se základními činkami
- resistenční kabel, já používala cvičící gumu, kterou jsem zakoupila na skákání klasické retro školky, myslela jsem, že mi postačí, ale třeba pilates jsem s ní nezvládala a tak jsem toto cvičení vždy nahrazovala nějakým bonusovým, lze tedy kabel vynechat, nahrazovat činkami, případně něco gumou
- kariho matku
- ručník a vodu
- dobrou náladu, pevnou vůli a velkou dávku nedočkavosti na další trénink :)

PRO KOHO JE PROGRAM URČEN
- určitě pro lidi, co mají něco nacvičeno, asi to nemusí být extra pokročilák, ale začátečník by se mohl cítit zaskočen, především u některých cviků s činkami je potřeba znát technika, abyste se nepraštili
- mohou cvičit jak muži, tak ženy
- začátečníci mohou vyzkoušet "21 day fix"

Autumn je kočka s nádherným tělem, fakt nádherná - její "Leg day my favourite day." se vám dostane pod kůži, i neustálé pokřikování "Love it".

Spálené kalorie uvádím v průměru, i u mě byly značné rozdíly, dle toho jak jsem byla na daný den vyspaná, zdali bylo horko atd. Tedy je berte jen jako přibližný mustr.

PLYO FIX EXTREME
- hned první den začnete touhle sadou :D, když si to vybavím, byla jsem absolutně nadšená! nic mi tak nesedlo, prvně jsem nemusela nic modifikovat a předělávat dle sebe, prostě jsem poctivě odjela celé cvičení, zaměření hlavně na spodek
- spáleno cca 260kcal

UPPER FIX EXTREME
- ruce, ruce, RUCE
- tady si packy máknou, kliky, plank a různé variace na bicepsy, tricepsy a ramínka, na jednu stranu bych řekla, že nejjednodušší trénink
- spáleno cca 150kcal

PILATES FIX EXTREME
- používáme skoro celou dobu kabel, cviky by byly super, já se často do gumy zamotala a nevěděla kudy kam, s gumou my to přišlo snazší, než pro aktéry z videa s kabelem, tedy si to někdy zopáknu i s pomůckou, jež k tomu patří
- protažení svalů ale poctivé a druhý den byly cítit svaly na zádech
- spáleno cca 120kcal

LOWER FIX EXTREME
- zde zazní věta: "Leg day my favourite day." Nohy vás budou bolet, to přísahám, mě tedy vždy bolely hlavně svaly na zadku, což se mi snad nikdy nestalo
- zaměřeno na spodek, výpady, dřepy, výpady a dřepy - vše s činkami, moc povedený trénink
- spáleno cca 320kcal

CARDIO FIX EXTREME
- tady najdete i staré známé prvky třeba ze cvičení Shauna, moc pěkné a moc hezky upocené :D, prvně jsem asi dělala panáka s činkama v ruce
- spáleno cca 250kcal

DIRTY FIX EXTREME
- začíná se velmi zvostra a vždy mě po prvním kole hned bolely ručky, postupně se sice více potíte, ale už nedostanete tak příšerně na frak jako v prvním kole při dvou opakováních
- zaměřeno více na ruce ale i spodek těla
- spáleno cca 150kcal

YOGA FIX EXTREME
- velmi náročná jóga, sami aktéři cvičí v některých chvílích každý v jiném rozsahu, chce to mít alespon částečnou průpravu, já cvičila workout jen jednou a pak jsem si dávala svou jógu nebo jsem odpočívala
- spáleno cca 110kcal

BONUSOVÁ VIDEA
10MIN HARDCORE AB
- přidává se k některým tréninkům jako bonus a je psáno přímo v plánku, zaměřené čistě na břicho
- spáleno cca 55kcal (pokud bude cvičeno hned po předcházejícím cvičení)

ABC FIX EXTREME
- více zaměřené na břicho, ale zabírá celé tělo
- spáleno cca 180kcal

POWER STRENGTH EXTREME
- tohle cvičení mě hodně bavilo, některé cviky zdají se velmi jednoduché, ale druhý den je pocítíte, nepoužívají se tolik pomůcky
- spáleno cca 190kcal

CHALLENGE FIX EXTREME
- hnus velebnosti :D, tohle byl opravdu challenge a cvičila jsem jen jednou na zkoušku, jede se vlastně jen jedno kolo, cvik se udělá 4x a začne se znovu, přidá se další cvik a jede se od začátku a znovu se přidá další cvik a zase se opakuje - až na konci jedete jak fretka, umíráte, zdecháte a zde také nemáte žádnou pauzu
- spáleno cca 160kcal

Březen 2017 versus červenec 2017 (rozdíl 12,5kg)
ZÁVĚREM
Cvičení mě absolutně nadchlo, tréninky jsou poskládané za sebou velmi dobře, opravdu mě bavilo rozložení cviků, časově vynikající, rychle to ubíhá, pracujeme často s činkami a to mi sedí. Řadím mezi mé nejoblíbenější programy a budu se k nim velmi často vracet.

VÝSLEDKY NA TĚLE
- program je pouze na 21dní a vzhledem k tomu, že už spíš jen ladím a držím, tak to jde pomaleji, nicméně

- váha: -0,9kg (dle těla bych řekla, že určitě alespon malý nárůst svalové hmoty)
- boky: -2cm
- stehno: -1cm
- břicho: -2cm

Zbylé hodnoty zůstaly stejné a taky jsem včera večeřela langoše, které si vyžádaly děti (jednou za čas, jsem jen člověk). Určitě to ale stojí za to, myslím si, že je to jeden z nejvydařenějších programů, které jsem měla možnost cvičit, at už se to týká skladby tréninků, nebo střídaní různých tréninků a tedy se nikdy nenudíte.

A nevýhody? Ty jsem zde opravdu nezaznamenala :) Program lze dohledat na rutube.ru (ruská forma youtube)

Anet

PS: Zvažuji nákup nějakého jen cenově nenáročného kabelu, máte někdo případnou zkušenost? https://www.srovname.cz/spokey-flexig-expander/srovnani-cen/k.1992135