středa 6. června 2018

Fun & Run - Vyběhni s fobiemi

Krásný den,

protože nic nestíhám, tak tu máme trochu opožděný článek (a to nás čekají ještě zážitky z Běhu pro kuře a tenhle víkend jdu na první triatlon). Tentokráte se jedná o závod, kterého jsem se zúčastnila podruhé a celkově byl uspořádán již 8. ročník.

Běh proti homofobii

- akce konající se u příležitosti Světového dne boje proti homofobii a transfobii, který připadá na 17. května (můj svátek)
- v tento den v roce 1990 Světová zdravotnická organizace odstranila homosexualitu ze seznamu duševních nemocí

Na běh se přihlásilo 514 závodníků a na místo se dostavilo 384 lidí, letos závod nebyl tak pestrobarevný jako v lonském ročníku, a tak jsem i oželela, že jsem se nakonec neodvážila vytáhnout na tenhle závod šaty, loni jsme běžely s Maruškou v kravatách. Akce se zúčastnilo také několik zástupců z různých společností jako je např. Ikea, Vodafone, Flying Tiger a další.

Počasí nám přálo, a tak jsme se sešly celkem v poklidu všechny čtyři holky. Ačkoliv já jsem jako blbec šla po šipkách Stromovkou, a tedy jsem prošla skoro polovinu závodní dráhy, místo abych prostě jen šla, jak jsem byla zvyklá :D Místo konání - Tiskárna na vzduchu se trochu přesunulo.

Krásky po doběhu
U šaten a registrací to příjemně odsejpalo a moc se nečekalo. Zádrhelem byl nejspíše pouze záchod, kde kulhala domluva s restaurací. Kdo ale hodně potřeboval, ten si v Holešovickém areálu toalety našel - bylo to i docela legrační, jít v těch běžeckých křiklavých oblečcích mezi účastníky festivalu Tattoo Convention. Motorkářům padaly brady.

Před samotnou akcí byl pořadatel s megafonem příjemně slyšet. Nechyběl fotokoutek a nějaké ty propagační stánky. Na startu pak ale velmi překvapivě přišel jen výstřel jako z děla a všichni pomateně běželi směr dolů :D Tady by šlo vychytat aspon odpočet, at nemusíme nadskočit v úleku.

Trasa byla na 5 a 10 km. Ze začátku jsme se držely celkem pohromadě a pak nám jedna raketa uběhla a nakonec si doběhla pro svůj osobáček. Jitka se po chvilce také utrhla a jako střela si to mašírovala dopředu. My jsme s Romčou lážo plážo běžely vzadu (ale ne úplně poslední). Tenhle běh mě opravdu hodně tlačilo na prsou a nemohla jsem to vůbec rozdýchat.

Trasa byla moc pěkná a pro mne Stromovkou ještě v částech, kudy jsem zatím neběžela. Na konci pak zástup fotografů u časomíry, voda nebo ionťák a tyčinka či ovoce.

Doprovodnou akcí byl festival Finger Food, kde jsem si s radostí ochutnala vynikající datle naložené ve whisky obalené pršutem, naložené olivy už ani nevím v čems a spoustu grilovaného masa. Na místě jste se také mohli nechat testovat na HIV.

Zpátky jsme pak s Jitkou ještě prošly skoro celou Stromovku a celkově si ten den opravdu vyšláply do světa, já jsem po příchodu domů pak šla ještě na rodinný výlet.

Akce byla za mne rozhodně vydařenější než loni, nechyběl i dětský závod, tentokráte chytře umístěný v čase, aby rodiče mohli také běžet, celkově i dobrovolníci věděli kudy vede cesta (kdo byl loni pochopí).

Jediné, co mě mrzí je, že se akce kryje s pochodem Praha - Prčice, který bych si také jednou moc ráda prošla. Nezbývá než zase v příštím roce zvolit, zda se půjde běhat, nebo chodit.

Anet

Spoustu fotek dávám z akcí vždy na instagram a především do instastories, tedy pokud by vás zajímalo aktuálně více, odkaz zde: https://www.instagram.com/anetka_zdrava_krasna/

Více info o Fun & Run závodu zde: https://www.praguepride.cz/?page_id=3846
Playlist k závodu od Spotify

Žádné komentáře:

Okomentovat