neděle 20. ledna 2019

Recenze - Vietnamská kuchařka - Bé Ha a její maminka

Krásný den,

dlouho jsem se nevytasila s žádnou kuchařkou, a tak je tedy na čase. Vietnam - nikdy jsem neochutnala nic přímo v restauraci, žádné Pho bo a podobné. Znala jsem tak maximálně nudle, bylo tedy na čase se do toho trochu položit a zkusit něco nového.

Originální popisek knihy:" Jedna z nejznámějších českých youtuberek Bé Ha, která stojí za vlogem Stylewithme, vám otevírá dveře do své kuchyně a zve vás dál. Jelikož je Bé Ha původem Vietnamka, naučí vás spoustu tradičních vietnamských receptů, které jí pomohla sepsat její maminka, takže jsou naprosto autentické a stoprocentně odzkoušené. Velkou výhodou této knihy je, že bát se nemusí ani ti méně zruční nebo hodně zaneprázdnění kuchaři - čekají na vás i zjednodušené verze receptů, které vykouzlíte opravdu velmi snadno. Tak si připravte hůlky a pusťte se do vaření s hahtegem #nguyenovickuchařka. Bude to stát za to!"

Kdo je autorkou knihy?
Za pseudonymem Bé Ha se skrývá Thu Ha Nguyen, nebo také česky Míša. (upřímně jsem moc nepochopila, proč se většiny vietnamských děvčat říká Míša, ale asi to nějaké pravidla mělo, nebo má) Autorka youtube kanálu Style with me a jedna z nejvlivnějších postav na scéně českého internetu. Ráda cestuje, fotografuje a vaří.

OBSAH KNIHY
Začnu nejdříve tím, že je to jedna z mála kuchařek, podle které jsem v podstatě ten samý den, co se mi kniha dostala do rukou, vařila. Moje naprosto první Pho Ga (kuřecí verze Pho Bo polévky). Výsledek byl nad má očekávání, skvělé jídlo, jednoduchá příprava, srozumitelný postup.

Tak si pojďme kuchařku trochu více probrat.

Hned z kraje tu máme obsah, který tradičněji bývá v zadní části knihy, tedy si můžete projet, co vás zhruba tak čeká za recepty. Následuje něco málo o autorce a fotografie. Několik slov na úvod, jak se kniha připravovala, sekce než se vrhnete na recepty, kde nakupovat a poděkování.

Pak už se vrhneme do pěti kategorií, mezi kterými jsou:
- recepty k rýži a s rýží 
- recepty s nudlemi a k nudlím
- recepty točící se kolem bagetek
- polévky
- dezerty, přílohy a omáčky

Každá jednotlivá kategorie je barevně odlišná a nechybí látkový proužek. Papír je kvalitní a lze otřít v případě pokecání při vaření.

Co se týče surovin, na malém městě asi bude u něčeho trochu obtížnější nakoupit, ale z většiny tam, kde jsou vietnamské večerky, nebo větší supermarkety, budete v pohodě. Mezi recepty jsou i takové, kde nic extra nakupovat ani nemusíte.

Za mne bych vypíchla recept na grilované závitky (nechybí ani jarní a smažené), batátové placky s krevetou, sladkokyselý salát z kedlubny, tradiční vietnamskou omáčku, pho bo a pho ga polévky.

Z toho zajímavějšího zde najdete například banánovou polévku, hot pot polévku a sušené maso. Některé pokrmy mě pak samotnou překvapily.

U každého receptu máte vietnamský název, stručný popis jídla, trochu jeho historie a k čemu se využívá nejčastěji. Nechybí počet porcí, suroviny a postup, někdy tipy navíc.

Pokud vás alespon trochu zajímá vietnamská kuchyně, věřte, že je skvělé mít tenhle kousek doma.

Anet.

Moje verze polévky Pho Ga zde: https://www.instagram.com/p/Br8eNO7lacp/

Knihu koupíte například zde: https://www.albatrosmedia.cz/autori/47461743/thu-ha-nguyen/

Ukázka:

Žádné komentáře:

Okomentovat