čtvrtek 17. ledna 2019

Recenze - FitFab Stronger - verze pro pokročilé?

Krásný den,

čas se nachýlil a stejně jako v loňském roce, máme tu velmi očekávanou novinku v oblasti cvičebních programů. Loni jsme netušili do čeho jdeme, letos víme, že to bude velkolepé. Tým "fitfab" to rozjel ve velkém. Nemusíte je sledovat pravidelně a určitě jste si jich všimli, ale i tak, pro nováčky, pojďme si je trochu představit a říci si o co jde.

Tenhle tým se skládá ze spousty a spousty lidiček, není to jen jedna osoba, co by vedla tréninky a pár "noname" osob, které stojí vzadu a vše to parádně oddřou. Tady má každý svůj prostor, své místo, svůj příběh. Ať je to dvojička z Running2, Katharine tanečnice, Andrejka přes výživu a sport, úžasná fotografka Ann a mnozí další.

Letos se tým opět rozšířil a figurují mezi cvičenci ve videích i obyčejní lidé z davu, na housle hrající bratr zakladatelky Andy a tak dál.

V roce 2018 tahle parta lidí zvládla nejen natočit dva programy, a to FitFab Light a FitFab Stronger ale také otevřít eshop s oblečením a doplnky s vlastní značkou, či uspořádat obrovské soustředění o jehož kvalitách hovoří již blesková vyprodanost - tím se může pyšnit v oblasti fitness jen pár lidí a v našich kotlinách si troufám říci, že nikdo.

Svědčí o tom i atmosféra kterou vytváří lidé okolo samotného programu, i to, že sami holky nelpí jen na svém cvičení, ale nechávají lidi si doporučovat i programy od jiných trenérů, a dokonce v tomto duchu vytvářejí i další cvičební plánky.

Zkrátka, pokud bychom měli hovořit o "friendly" přístupu, zde ho naleznete. Každý by měl ocenit i tu obrovskou časovou náročnost, protože je to konkrétní a osobní, kdo vám dnes dopíše vzkaz k legínám a tričku a čistě se zajímá o vaší osobu?

FITFAB STRONGER
Co obsahuje?

- český program od autorky Andy Pavelcové
- celý, ale opravdu celý je zdarma
- vynikající živá hudba přímo na míru, doplněná o housle
- program je na 4 týdny
- střídá se 6 workoutů/tréninků
- videa mají 30-40 minut
- všechna videa obsahují jak zahřátí (cca 4-5minut), tak protažení (4-5minut)
- ubíhající časovka, velmi kvituji ubíhající čas směrem dolů, hned je vidět kolik nám zbývá
- neustále se měnící kolektiv včetně obyčejných cvičících lidí, dětí
- předcvičuje i někdo z těch, kdož ukazují modifikovanou/lehčí verzi, střídají se
- videa online na youtube
- ke stažení na Vimeo
- plánek jak pro pokročilé 6x v týdnu, tak pro začínající 3x v týdnu
- zcela nové cvičební prvky a unikátní trénink s názvem Robotic
- taneční lekce

JEDNOTLIVÉ TRÉNINKY

Necvičila jsem dlouho, už je to v rámci měsíců, ne, že bych neměla pohyb, naopak, mám ho přirozeně tak moc, že již nezbývá sil a času. Nicméně jsem potřebovala vzpruhu, protože záda vás nebolí jedině v případě, že jsou posílená. Čekala jsem na tento program opravdu s nadšením, i z důvodu, že ho mám druhým rokem k narozeninám, tak jdeme na věc.

Trochu se bojím :D

BE STRONGER
Začínáme pohopkáváním a já jsem lehce na rozpacích, zda to po té delší pauze vlastně zvládnu, fyzičku mám, to ano, ač můj běh je leckdy něčí chůze, nebojím se, že bych to nějak zvlášt neudýchala. Nejdřív tu máme protažení, pak představení týmu - doporučuji sledovat kluky, jsou prostě boží :D Sady (čtyři) jsou rozděleny po sedmi minutách, utečou jako nic. V téhle sadě se zaměřujeme především na bříško - velmi si cením toho, že někdo také ukázal, že bříško se nemusí cvičit jen drcením břišáků ležmo a s metrem sklapovaček. Většinu času strávíte ve stoje, a přitom bříško maká. Moc se mi líbila boxovací část. Pauza mezi sériemi je dvacet vteřin. Poslední sada vám dá trochu zabrat, především pokud nejste milovník planků.

Poslední sada - zbožnuju dýdžeje, protože ten mix je z pecek mého nejveselejšího období mládí :D Tohle vás bude bavit, zkusíte si Travoltu, Jacksona, pokud se do toho vrhnete po hlavě, je to takovej taneční souboj s prostorem a nemotorností, máchání prádla, šroubování žárovek - aneb inovace ve cvicích. Jedu "mámu" - máchám prádlo. Jedu "tátu" - šroubuju žárovku.

ROBOTIC
Napjatá jako struna, trochu psychopatická lekce zaměřená především na ruce. Sady jsou po pěti minutách a budete si opravdu připadat jako prďani. Na téhle lekci je nejskvělejší to, že pokud si to chcete ztížit jsou veškeré cviky téměř přizpůsobené na použití činek různých velikostí, a to i když budete zrovna v planku. Chce to mít jen trochu nacvičení nějaké programy a hned vás to trkne.

Velmi originální lekce, především bude bavit vaše ratolesti a přikukující partnery.

STABILITY
Je skvělé, když videa nepůsobí strojeně a jsou přirozená. Jsem moc ráda, že předcvičuje i Andrejka, její pohlazení hlasem je něco jako antidepresivum. Trénink je klidnější, má vám ukázat, že rovnováha je velmi důležitá. Cvičíme tři sady za doprovodu houslí.

Po tomhle jsem cítila břišní svaly druhý den.

WORK
Tady se konečně ukáže pravá síla a líbivost programu a i to, co ho dělá tak populární. V tréninku se ukáží totiž lidé z davu a nejsou to lidé vybraní, aby byli super krásní a sportovně vysekaní, ale obyčejní lidi, který program opravdu cvičí. Jeden klučina a dvě holčiny, které účast vyhrály na letním soustředění,

Za mne zatím nejnáročnější program, druhý den jsem cítila po dlouhé době svaly, je to hlavně tím, že ted moc času na cvičení nezbývalo několik měsíců. Zahřátí vás okamžitě nakopne a po protažení se vrhneme na čtyři sady cvičení.

- sada s planky a cardio prvky
- sada na bříško
- sada na zadek
- sada na stehniska

Všechny sady mají dvě opakování, to druhé je pak zrychlené a svižnější.

PARTY
S naprostou upřímností, tohle mi nesedlo ani trochu. Pro nemotorná dřeva typu já, to je obtížnost level milion. Z 90% jsem sebou mrskala tak nějak dle sebe a snažila se si neublížit. Předcvičuje Katharin a jakožto tanečnice je ve svém živlu. Její rozpuštěné vlasy jsou úžasný. Krásné osvěžení je malá Justýnka, která cvičí společně s dalšími. Hudba se mi líbila moc, ve třech sadách skvělý Electro swing.

Tak schválně, co se asi skrývá pod cvikem jménem "Marek"?

EXPLODE
Tak takhle jsem si představovala původně celý program. Nebudu lhát, tuhle náročnost jsem očekávala od samého začátku. Pořádně našláplý a pestrý interval na celé tělo, ve třech sadách, kde cviky tvoří vždy čtyřicetivteřinovou část. Nechybí sprinty a výskoky, dřepy s výskoky, planky a pocení vás nemine. Boží trénink.

Více plánků na webu FF Strong - odkaz níže
Pro koho je program určen?
Pro začátečníky a pokročilejší. Pořadí programů, jež bych volila třeba já je: Light, Stronger a Strong. (Jen tak zlehka. Jsem už silnější. Jsem silná!) Určitě ho ocení mladé slečny, které s pohybem začínají, díky množství tanečních prvků, nebo maminky na mateřské dovolené, které si pohyb vychutnají s dětmi.

Co napsat závěrem?
Informace o tomto programu byli podávány tak, že to bude náročnější sestřička prvního programu Strong (i název tomu napovídal - Stronger), nicméně to tak úplně není. Nesedřete se z kůže a v lecčems je původní program Strong náročnější. ALE! Programy se musí brát vždy jako celek. Zatímco první program byl více zaměřený na cardio prvky a měl opravdu na můj vkus náročnější zahřátí, co se týče nováčků, v novějším programu se i zahřátí mění, a tedy nejste hned uhonění. Více se zapojuje stabilita těla, střed těla, posilování s vlastní vahou.

Pokud by vás přeci jen zajímalo, v čem je program náročnější, tak jsou to délky jednotlivých sad.

Program je vynikající pro maminky s dětmi, protože je velice zábavný a tedy se s nadšením zapojí i děti, a o to nám přeci jde ne? Abychom tu lásku v pohybu měli doma všichni, většina mamin se rozhodne pro změnu životního stylu, aby mohla se svými ratolestmi něco podnikat a tady se nabízí hned startovní čára.

Však i na skupině na facebooku se často objevují fotky v obležení dětí, cvičících děti atd.

Za mne jsem ráda, že holky neměly potřebu za každou cenu se vytasit s něčím, co by zvládalo ve správném provedení mizivé procento lidí. Naplnily své sliby, že cvičení bude hlavně bavit. Ten, kdo potřebuje opravdu zabrat a zamakat, zajde do posilovny, nazuje tenisky a jde běhat, nebo si zapne jakýkoliv jiný program svou náročností už proslavený.

Holky z programu nastavují celkový styl, není to jen zacvič si, dej si sprchu a běž si po svých. Nabízejí další produkty navíc, semináře, workshopy, soustředění s cvičením, přednáškami. Vybízejí k běhu, procházkám, seznamování. Vytvářejí atmosféru, že sport není jen o tom si zacvičit, ale v pohybu žít.

Anet

Info okénko:
- nejnáročnější trénink: Explode, Work
- nejlehčí, co se týče fyzičky ale víte jaké jsem tele: Party

Spalování:
- Explode za běžnou velikost dortíku, Work trošku menší dortík, zbylé tréninky za mne jen maličký dortík







Cvičení proběhlo za podpory společností Reebok, Sportisimo a Dobré stravování.

Fotografie použity z webu Fit Fab Strong.


Žádné komentáře:

Okomentovat