čtvrtek 11. února 2016

Za zdravějším tělem s námi - PLANETKA B612

Krásný den,

a je to tady!! Vypukne to na plné koule, březen lásky čas. Nebudeme se sice hromadně množit, ale hromadně můžeme dělat i jiné věci. Jaké? Pojďte si to pročíst, omrknout fotky dobrodružství, která již proběhli. A taky co nás v letošním roce čeká :)

Tak prvně o co jde?

PLANETKA B612 je takový malý "projekt", který jsme daly dohromady s kamarádkou Ílou. Původně to vypadalo velice nevinně, pár lidí, pár týmů a sbírání kilometrů za chození a běh. Později se přidalo i kolo, brusle, koloběžka, a také navíc organizační tým ještě s Hankou a Nikčou. Časem přibylo přepočítávání různých sportů, at těch domáckých, tak posilovny, skupinových lekcí, cvičení podle videí atd. Přeci jen se přidávaly maminky, a ty si kolikrát v časovém presu, nemohou dovolit jen tak hopsat po venku.
Ve finále krom švihadla, rotany a obruče počítáme veškerý možný sport, vše má ale svá pravidla, která jsou v podstatě celý loňský rok testována.

Celé je to postavené na tom, že máme týmy po čtyřech hráčích, kteří se navzájem hecují k výkonům. Někdy se celé týmy znají, někdy se nikdy hráči neviděli. Společně sbírají kilometry, které se zapisují podle různých přepočtů do tabulek a na konci každého měsíce se vyhlašují vítězové, kteří získají diplom a často i nějakou odměnu. To samé platí i mezi jednotlivci.

Skupinka jsme uzavřená, aby o nás nikdo nevěděl. Mezi sebou navazujeme přátelství, a většina z nás, se už časem i vídá osobně (na začátku dubna nás čeká sraz i pro veřejnost - čekej info).

Motivace v týmu je ohromná věc, asi nejčastější věta která zazní každý měsíc je: "prostě jsem musela jít něco dělat do tabulky" nebo "když už makaj i holky, tak já jdu taky". Lidi se předhánějí a své výkony zlepšují, většina z nás začínala na Planetce s prvním během a dneska běhá desítky. Někdo vůbec necvičil a dneska je to kovanej borec. Vždy si velmi rádi poradíme, a řešíme mezi sebou vše, nejen věci týkající se sportu. Že nesportujete? Neběháte? Na to prdí pes, však všichni jsme začínali a jsme tu od toho, abychom tě podpořili a věř, že i za to, že se umíš odvázat, můžeš dostat kilometry.. :)

Co nás čeká v tomto roce?

Nejdříve bych shrnula co jsme zvládli v roce minulém, krom zhruba 100 kilogramů které jsme někde nechali, to bylo třeba čištění svého okolí při víkendové výzvě "ODNES SI SVŮJ PYTEL". Také jsme se bláznivě fotografovali na téma "KDO NEVISÍ S NÁMI, VISÍ PROTI NÁM". Sbírali jsme na akci Terezy Maxové kilometry pro dobrou věc a vybrali jsme nádhernou částku: http://zdravakrasna.blogspot.cz/2015/09/kilometry-pro-teribear.html
Podpořili jsme dětský domov: http://zdravakrasna.blogspot.cz/2015/12/podporujeme-sport-v-detskem-domove.html
Navštívili jsme ohromnou spoustu zemí a měst, a zažili neméně zranění a pádů. A dokonce jsme v očekávání i několika miminek.

Co to ale bude letos?

Určitě budeme dále pomáhat, dále závodit, scházet se. Ale také letos plánujeme velkou akci "DOJDI SI K SOUSEDOVI". V čem to spočívá? Zkrátka a dobře, půjdete ke svému nejbližšímu sousedovi z Planetky, podrobná pravidla se ještě upřesní, budeme mít štafetové kolíky, budeme se fotit po cestě a prostě si to budeme užívat. Tímto bych apelovala na všechny at se přidají, a je nás víc než dosavadních 100, to jen abychom nemuseli všichni chodit kolem 20km :D I když výkony v roce minulém nás nenechávají chladnými ani dnes.

Pravidla a jak co počítáme? (konkrétní a podrobnější pravidla s některými dodatky najdete na  skupince: https://www.facebook.com/groups/1171259476272842/

Vše počítáme od 2,5km které urazíte v kuse. Běh, chůze a rychlochůze se počítá to, co reálně ujdete - minimum pro zápočet je 2,5km. Brusle, koloběžka a veškeré stroje jako je eliptical, rotoped, se výkon dělí dvěmi - minimum pro zápočet je 5km.

POZOR - NOVĚ JE V PRAVIDLECH, ŽE ELIPTICAL A ROTOPED JSOU LIMITOVÁNY MAXIMÁLNÍ ČASOVKOU V PODOBĚ 2 HODIN a vzdáleností max. 40km (k zápisu 20km)

POZOR - NOVĚ SE TAKÉ POČÍTÁ PÁS - DĚLÍME HO 1,5X - TEDY SE POČÍTÁ OD 3,75KM

Vyjímku má stepper, který se počítá od 2,5km s přepočtem kroků 1400kroků/1km

POZOR - Kolo se dělí třemi - minimum pro zápočet je 7,5km a je limitováno horní hranicí 100km.
Novinky v pravidlech mají setřít rozdíly, z řad výherců všichni jezdí na kole, nebo strojích. Na letní sezonu se pravidla zase upraví jinak.

Skupinové lekce (jako tenis, pink ponk, Flow-in, badminton, zumba a další) se počítají od 50minut za 2,5km - minimum pro zápočet je tedy 50min, aktivity si můžete sčítat např. 2 hodiny tenisu (upozornění dalších 2,5km se započítává až za dalších 50min) Vyjímku má plavání - bud se bere 50min. za 2,5km - anebo tu máme borce co plavou na kilometry. :)

Cvičení doma a posilovna (včetně TRX) se počítá od 35minut za 2,5km (pohyb si můžete sčítat např. - 25min HIIT - 15min. bříško a 30min. joga) - dalších 35min. dalších 2,5km. (průměrně tedy vychází podobně jako chůze - pokud nejdete s dětmi rychlostí 2km v hodině.. :))
POZOR - NOVĚ SE POČÍTÁ NÁROČNÝ TRÉNINK TYPU TABATA, KRUHOVÝ TRÉNINK A HIIT ZA 3KM OD 35MIN. A OSTATNÍ POHYB CO SE TÝČE CVIČENÍ JAKO POSILOVNA, SILOVÝ TRÉNINK, JOGA, PILATES ZA 2,5KM OD 35MIN.

Co se nepočítá? - nepočítáme pohyb který je za méně než 2,5km (tedy 1,9km, pak půl hodinky pauza a pak další kilometr), dále pohyb po obchodech, pohyb v práci - mělo by jít vždy o pohyb navíc v rámci dne. Také se nepočítá když někam jdete 1,9km tam pak hrajete badminton a pak jdete zase 2km domů - počítá se pouze v případě, že jdete 2,5km, pak máte skupinovku, a pak jdete opět 2,5km.
Toto sčítání mezi aktivitami a sporty se počítá pouze u běhu a chůze bez spodní hranice (příklad: 1,9km chůze na zahřátí a pak běh, sčítám jako celkovou sumu).

Dále se nepočítá rotana a švihadlo, obruč, z důvodů nezapočítatelnosti vzdálenosti - můžeme si ho přičíst k cvičení jako zahřívací proces.

Stále se bojuje v týmech a jednotlivcích - nicméně ZMĚNA nastala i zde: nově se jednotlivci počítají zvlášť muži a ženy. A další změnou je, že v každém jednotlivém týmu, smí být pouze dva muži. (přeci jen co si budeme namlouvat - tělesné dispozice máme opravdu jiné) 

Dále udělujeme za nesportovní chování, podceňování svých soupeřů, vysmívání se, znehodnocování něčí aktivity žlutou kartu v podobě strhnutí 50km z dosavadního výkonu - druhá napomínka je kartou červenou, a ztrátou 100km.

Odměnou je Vám diplom za první tři místa v týmech a jednotlivcích, a případná malá odměna, kterou si dáváme mezi sebou. Velice děkujeme všem co se na výzvě podílejí, at organizátorsky, tak malými dárky.

Vypadá to složitě?

Věřte, že to stálo měsíce práce, že veškeré přepočítávání je hlavně mnou zkoušeno, aby si aktivity odpovídaly alespon v rámci možností. Nikdy nemůžeme posuzovat to, zda je někdo začátečník a někdo pokročilý, zranění a nemoc jsou věci zrádné, někdy u nás byli nováčci, co se tak vyhecovali, že zbořili veškeré tabulky a zvítězili :)

Vše můžete sledovat online v google tabulce, potkávají vás přepadové akce, výzvy na víkend a spoustu srandy.

Jestli chcete menší kolektiv plný nejen žen ale i mužů, lidí z různých zemí, kde si prohlédnete i různé fotografie z míst, kam se za sportem podíváme. Jestli potřebujete pořádně nakopnout. Jsme ta pravá sportovní rodina :)

Budeme na Vás čekat
Anet

No a v každém měsíci je i bonus - cvičební plán, na březen se skrývá zde: http://zdravakrasna.blogspot.cz/2015/02/breznova-cvicebni-vyzva-zenske-vy-jste.html